Slik skiller du merkevaren din ut fra mengden

Mange ser på merkevaren sin som helt unik, uten å ha gjort en analyse av konkurrenter eller definert hvilken kategori man konkurrerer i. Hvordan skal merkevaren din differensieres, posisjoneres og skille seg ut fra andre som tilbyr akkurat det samme som deg? Denne sjekklisten kan hjelpe deg til en tydeligere posisjon i folks hoder.   […]

Vi satser på tekst med fokus på godt innhold

Hils på Elin, vår nye tekstforfatter og PR-ansvarlig Endelig har vi ansatt vår egen dedikerte tekstforfatter og PR-ansvarlig! Elin Scott kommer fra mediebransjen, der hun har jobbet som journalist i Egmont i ni år. Nå gleder hun seg til å skape og spre godt og variert innhold for kundene våre. Bli bedre kjent med henne […]

Hvordan kan søkemotoroptimalisering øke leads og salg?

SEO for CEO Er det viktig at bedriften din skal få flere kvalifiserte leads og økt salg, bør arbeidet med søkemotoroptimalisering (SEO) involvere hele ledelsen, ikke bare løses i markedsavdelingen. Her får du som leder en rask innføring i hva SEO er og innsikt i hvordan du bør forholde deg til dette arbeidet.   Hva […]

Hvorfor bør du outsource markedsføringen i 2019?



Outsourcing av IT og økonomi er i dag like naturlig for små og mellomstore selskaper, som å ha disse funksjonene inhouse. Men visste du at stadig flere selskaper outsourcer markedsføringen sin også? Hvem er disse selskapene og hvorfor gjør de det? Et hav av muligheter – og utfordringer Det er lenge siden markedsføring kun handlet […]

Kundereise, et eventyr eller en heisatur?

Konkurrentene dine kan kopiere hva du sier og hva du gjør, men opplevelsen du gir kundene dine kan de ikke ta fra deg. Forbrukere i dag har flere valg enn noen gang. Det som før bare fantes i fysiske butikker, finnes nå også online. Ulike faktorer er med på å påvirke vekst og salg, og […]

Go home, marketers, and do your bloody homework!

Hvordan kan vi som markedssjefer forvente at reklamebyråer leverer oss gull, hvis vi selv ikke har gjort et godt nok forarbeid i den kreative briefen? Her får du nyttige tips til hva briefen bør inneholde. For et par år siden var jeg på en stor internasjonal messe for alle som produserer kreativt innhold til og […]

Marketing-helter (og superkollegaer) søkes!

Fagsterk | Uredd | Entusiastisk Vi har mottatt veldig mange søknader, og sier nå pent nei takk til flere søkere i denne runden 🙂  Med 5 år, 100+ kunder og 14 fantastiske medarbeidere i kofferten er Markedssjefene på jakt etter nye, ivrige sjeler som vil være med på vår reise videre mot posisjonen som Norges […]

Hvordan lykkes med Influencer marketing?

Markedsplanene for det nye året er mest sannsynlig allerede på plass, og kanskje er 2019 året da du for alvor skal teste influencer marketing? Vi gir deg våre beste tips til hvordan du kan lykkes! Du la kanskje merke til debatten rundt uoversiktlige priser og manglende effektdokumentasjon av influencer marketing i året som gikk? Likevel, […]

En alternativ jul – for deg også?

Det er førjulstid i Oslo. Gatene er fulle av lys og glade (og litt stressa) mennesker. Yrende liv, julemusikk, klingende kassaapparater og forventninger i tykke lag. Men for mange Oslobeboere blir julen en brutal kontrast. Bostedsløse, alkoholikere, rusmisbrukere. Og de som rett og slett er ensomme. For dem er helligdagene i julen de tøffeste, for […]

Hvordan velge produktdesign som selger?

Det kan være skummelt å være annerledes, men hvis du skal overleve i produktjungelen må du trå ut av komfortsonen. Våge å skille deg ut. Velge et produktdesign som virkelig roper om kundens oppmerksomhet. Slik som denne lille historien om et kjært barndomsminne illustrerer. Har du noen gang lurt på hvorfor du tar de valgene […]

Meld deg på vårt nyhetsbrev!