Marketing for hire

Hva er Marketing for hire?

Outsourcing av markedsføring. Utleie av markedsavdeling. Marketing as a service. Markedsføringsbyrå. Lei en markedssjef. Vi er litt av alt dette, og har valgt å samle det i en egen kategori i det norske markedet: Marketing for hire. Er du en av dem som lurer på hva det innebærer? Her svarer jeg på noen av de […]

Helene Kværner, Digital markedsfører

Vi styrker oss på digital markedsføring!

Vi har styrket oss på digital markedsføring: Helene Lambrechts Kværner har erfaring fra selskaper som DNB, Grette og EY, og et brennende engasjement for faget. Her blir du bedre kjent med henne! Hvorfor valgte du Markedssjefene? Det første jeg falt for hos Markedssjefene var konseptet Markedssjefene er bygget på, marketing for hire – et genialt […]

Slik skiller du merkevaren din ut fra mengden

Mange ser på merkevaren sin som helt unik, uten å ha gjort en analyse av konkurrenter eller definert hvilken kategori man konkurrerer i. Hvordan skal merkevaren din differensieres, posisjoneres og skille seg ut fra andre som tilbyr akkurat det samme som deg? Denne sjekklisten kan hjelpe deg til en tydeligere posisjon i folks hoder.   […]

Vi satser på tekst med fokus på godt innhold

Hils på Elin, vår nye tekstforfatter og PR-ansvarlig Endelig har vi ansatt vår egen dedikerte tekstforfatter og PR-ansvarlig! Elin Scott kommer fra mediebransjen, der hun har jobbet som journalist i Egmont i ni år. Nå gleder hun seg til å skape og spre godt og variert innhold for kundene våre. Bli bedre kjent med henne […]

Hvordan kan søkemotoroptimalisering øke leads og salg?

SEO for CEO Er det viktig at bedriften din skal få flere kvalifiserte leads og økt salg, bør arbeidet med søkemotoroptimalisering (SEO) involvere hele ledelsen, ikke bare løses i markedsavdelingen. Her får du som leder en rask innføring i hva SEO er og innsikt i hvordan du bør forholde deg til dette arbeidet.   Hva […]

Hvorfor bør du outsource markedsføringen i 2019?



Outsourcing av IT og økonomi er i dag like naturlig for små og mellomstore selskaper, som å ha disse funksjonene inhouse. Men visste du at stadig flere selskaper outsourcer markedsføringen sin også? Hvem er disse selskapene og hvorfor gjør de det? Et hav av muligheter – og utfordringer Det er lenge siden markedsføring kun handlet […]

Kundereise, et eventyr eller en heisatur?

Konkurrentene dine kan kopiere hva du sier og hva du gjør, men opplevelsen du gir kundene dine kan de ikke ta fra deg. Forbrukere i dag har flere valg enn noen gang. Det som før bare fantes i fysiske butikker, finnes nå også online. Ulike faktorer er med på å påvirke vekst og salg, og […]

Go home, marketers, and do your bloody homework!

Hvordan kan vi som markedssjefer forvente at reklamebyråer leverer oss gull, hvis vi selv ikke har gjort et godt nok forarbeid i den kreative briefen? Her får du nyttige tips til hva briefen bør inneholde. For et par år siden var jeg på en stor internasjonal messe for alle som produserer kreativt innhold til og […]

Marketing-helter (og superkollegaer) søkes!

Fagsterk | Uredd | Entusiastisk Vi har mottatt veldig mange søknader, og sier nå pent nei takk til flere søkere i denne runden 🙂  Med 5 år, 100+ kunder og 14 fantastiske medarbeidere i kofferten er Markedssjefene på jakt etter nye, ivrige sjeler som vil være med på vår reise videre mot posisjonen som Norges […]

Meld deg på vårt nyhetsbrev!