Vi hjelper deg med

Inbound marketing

Digital kampanje illustrasjon med inbound marketing

Ønsker du å overbevise de potensielle kundene dine om å velge nettopp deg, selv før dere har hatt kontakt? Ja, det er faktisk mulig. Med inbound marketing kan vi hjelpe deg med å påvirke kunder ved å presentere dem for nyttig, engasjerende og kreativt innhold, som videre kan føre til salg.

Inbound marketing handler om å servere potensielle kunder akkurat den informasjonen og inspirasjonen de trenger på en subtil og diskret måte- i forkant av et salg. De aller fleste kjøpsprosesser skjer i dag før man snakker med en selger, og når informasjonen din treffer kunden på en kreativ og engasjerende måte, skapes det tillit og troverdighet til deg som leverandør. Dermed bidrar du til å posisjonere merkevaren din som nyttig og pålitelig, og det øker sjansen for at kundene tar kontakt når de vil kjøpe.

Dagens situasjon

I dag finner bedrifter og forbrukere merkevarer gjennom sosiale medier, blogger og søkemotorer. Fokuset i inbound marketing er ikke å fremstå påtrengende med en flom av kampanjer uten mål og mening. Det handler heller om å tilby relevant informasjon, til riktig tid og til rett person, slik at de kan gjøre en informert kjøpsbeslutning. Altså en kundesentrert kjøpsprosess som engasjerer din ideelle målgruppe.

Tilpasset den moderne kundereisen

En av de viktigste fordelene med inbound marketing metodikken, er at den er bedre tilpasset den moderne kundens atferd og psykologi i kjøpsprosessen. I dag skjer hele 90 % av kjøpsprosessen før man snakker med en salgsrepresentant. I tillegg er kundene mer bevisste og kompetente enn før, og ønsker å ha større kontroll over prosessen.

«Ved å virkelig kjenne og forstå kunden, tilpasse innhold til kundens egen kundereise digitalt, så vil produktene og tjenestene du tilbyr bortimot selge seg selv.»
Andreas Brekstad, HubSpot-spesialist

Innen inbound marketing kan vi blant annet hjelpe deg med:

  • Kartlegge kjøpspersonas og kundereiser
  • Utvikle innholdsplaner som løser dine kunders utfordringer i ulike steg av den digitale kjøpsprosessen.
  • Optimalisere konvertering på nye og eksisterende nettsider
  • Skape et bedre samarbeid mellom salg og markedsføring
  • Sammenligne ulike markedsaktiviteter og se hvordan potensielle kunder engasjerer seg med deres merkevare i ulike kanaler.
  • Marketing automation for å lede leads gjennom kjøpstrakten.

Sånn jobber vi med inbound marketing:

  • Sammen definerer vi deres ideelle målgruppe.
  • Vi kartlegger en detaljert kjøpsreise for deres målgrupper.
  • Vi syr sammen en konkret innholdsplan som svarer på utfordringene kundene deres går gjennom før de tar kontakt.
  • Alle planer kryssjekkes mot relevante data fra bla. Google ift. søkevolum og konkurranse.
  • Vi bistår med å sette opp nødvendige systemer for å få mest mulig ut av deres inbound satsning, f.eks Hubspot.
  • Vi setter opp komplette kampanjeløp som går på tvers av blogg, nyhetsbrev, nettside og sosiale medier.

Vil du vite mer om hva vi kan gjøre for deg innen inbound marketing?

Ja takk!