Vi hjelper deg med

Kundereisen

Bilde som illustrerer kundereise

Hvordan kan du blir mer kundeorientert, og hvordan kan du gå fra å tilby gode opplevelser, til å diske opp med fantastiske kundeopplevelser? For å klare det, må du “ta deg en tur” i kundens sko. Vi hjelper deg med å skape den beste kundereisen for dine kunder, slik at de får en sømløs opplevelse fra start til slutt, og sitter igjen med en god og minnerik erfaring.

Kundereisen, også kalt customer journey og brukerreisen, er totalopplevelsen en kunde har med din virksomhet. En kundereise kan fremstilles på mange ulike måter, men essensen er at den fremstilles kronologisk og visuelt, og deles ofte opp i ulike kjerneprosesser, som f.eks:

  • Attention (Oppmerksomhet)
  • Interest (Interesse)
  • Desire (Ønske)
  • Action (Handling)
  • Satisfaction (Tilfredshet)

Innunder kjerneprosessene defineres også kontaktpunkter, kundens behov og opplevelse, kanalvalg, og eventuelt andre ting som er viktig for deg og din virksomhet. Bedre kundereiser kan være med på å skape flere konverteringer, redusere kundefrafall og øke kundetilfredsheten, og dette er noe vi kan hjelpe deg med å oppnå.

«Mennesker vil bli sett, hørt og ivaretatt. Klarer du å kartlegge hele kundereisen og identifisere alle kontaktpunkter du har med kunden, har du like mange muligheter til å kunne begeistre og skape lojale kunder».
– Marianne Nygård-Hansen, markedssjef

Hva vi kan hjelpe med:

  • Sette opp både digitale og fysiske kundereiser
  • Identifisere smertepunkter (pain points) og behov som kunder har i forkant, underveis og i etterkant av en kundereise
  • Få en oversikt over alle kontaktpunkter og identifisere eventuelle manglende eller overflødige kontaktpunkter
  • Visuell fremstilling av de mest sentrale kundereisene
  • Komme med konkrete forslag til forbedringer for en sømløs kundereise og implementere disse, om det så er utvikling av ny nettside eller annonsering på sosiale medier.

Hvordan vi jobber:

  • Sammen identifiserer og definerer vi dine viktigste målgrupper og deres behov, som legger grunnlaget for kundereisen
  • Vi kartlegger hvordan kundereisen er og oppleves i dag, også kalt ‘current state’, og kommer fram til hvordan vi ønsker at kunden skal oppleve kundereisen, kalt ‘future state’.
  • Vi skisserer og tegner opp kundereisene for de mest sentrale scenarioene og målgruppene. Denne inneholder de viktigste elementene for deg, som f.eks. kanalvalg, eksterne og interne prosesser, kundens opplevelser og behov, og nye muligheter.

Vil du vite mer om hva våre markedssjefer kan gjøre for deg?

Ta kontakt for en uforpliktende prat