Vi hjelper deg med SEO og SEM

Det er en kamp om oppmerksomheten på Google, og det er mange som kjemper om en plass på pallen. Vi hjelper deg med verktøyene, metodene og strategiene du trenger for å få så høy plassering som mulig.

Jeg vil leie en digital markedsfører
Markedssjefenes kvalitetsstempel

Forskjellen på ubetalt søk (SEO) og betalt søk (SEM)

Arbeidet med ubetalt søk kalles ofte SEO – Search Engine Optimization. Dette handler om å optimalisere nettsiden for å oppnå høy rangering hos søkemotorene, og gjøre det enkelt for brukerne å finne det mest relevante innholdet.

Betalt søk omtales gjerne som SEM – Search Engine Marketing. Det betyr at vi bruker søkemotorene som markedsføringskanal. Vi setter opp kampanjer og budsjetter, tilpasser annonsetekster og betaler for å annonsere på søkeord som tiltrekker potensielle kunder til nettstedet ditt.

«SEO er den beste langsiktige strategien med størst avkastning for nåværende og fremtidige markedsbudsjetter».

– Tilde Oppheim Carlsson, markedssjef

Viktige fokusområder innen SEO

Det er mye som påvirker resultatene hos søkemotorene, men særlig tre områder er viktige å fokusere på:

  • Godt og relevant innhold på nettsiden din (on-page SEO)
  • En strukturert teknisk oppbygging av nettstedet (technical SEO)
  • Forhold utenfor nettsiden, som lenkebygging eller sosiale medier (off-page SEO)

Innen SEO kan vi hjelpe deg med:

  • Søkeordsanalyse som hjelper deg å få oversikt over hva kundene søker etter.
  • Teknisk analyse hvor vi kartlegger om nettsiden har svakheter som hindrer høye rangeringer i Google.
  • Innholdsplan som gir deg oversikt over hva slags innhold som bør produseres og prioriteres.
  • Optimalisering av eksisterende innhold for å bedre rangeringen.
  • Produksjon av nytt innhold for å rangere på flere søkeord.

Viktige fokusområder innen SEM

For å lykkes med betalt søk er det viktig å ha et aktivt forhold til målene og resultatene. Det handler først og fremst om å:

  • Følge med på budgiving og sørge for at kampanjene konverterer bra
  • Tilpasse annonsene slik at de har god relevans og kvalitet
  • Teste ulike budskap for å finne ut hva som gir best resultat

Innen SEM kan vi hjelpe deg med:

  • Kartlegging og prioritering av relevante søkeord
  • Oppsett og drift av kontoer og kampanjer
  • Produksjon av annonsetekster
  • Kontinuerlig forbedring og rapportering av resultater
SEO SEM på nettside, markedssjefene

Skal vi ta en hyggelig prat om hva vi kan gjøre for deg med SEO og SEM?

Ja, gjerne