Markedslønsj

En podcast til markedsførere – av markedsførere

Illustrativ banner for Markedslønsj, i samarbeid med MFO

I en stadig travlere hverdag pepres vi med inspirasjon, faglige tips og underholdning fra alle kanter. Synes du det er vanskelig å vite hva du skal prioritere å bruke tiden din på? Føler du at dagene løper fra deg, samtidig som samvittigheten gnager fordi du burde lest deg opp på de siste trendene? Sitter du med faglige spørsmål du ønsker svar på?

Bli en litt bedre markedsfører på kun 30 minutter!

Det er faktisk et kunstykke å prioritere tiden riktig. For tiden din er verdifull, og den skal brukes godt. Vanskelig? La oss hjelpe deg. Vi vet at alle trenger en pause, alle trenger faglig påfyll og alle trenger lønsj. Og vi tror mange markedsførere sitter alene med de samme spørsmålene og utfordringene. Derfor vil vi, i samarbeid med MFO, invitere deg til Markedslønsj: En podcast med konkrete råd som kan hjelpe deg i din hverdag som markedsfører.

Her får du litt av alt i et kortfattet og lett fordøyelig format. Vi tar pulsen på markedet for deg, og samler de beste tipsene, triksene, hacksene og trendene. Servert på et lønsjfat, i rekordfart. Vi lover å være effektive og to the point, for vi vet at tiden din er verdifull. Og det beste av alt, du får konkrete tips og takeways som er lette å ta med deg videre inn i din hverdag som markedsfører. Ta lønsjen sammen med oss, da vel!

Sesong 2

EPISODE 9:

Nordea: Om mangfold og det å være hovedpartner til Oslo Pride

 

Vi har pratet med Paal Christian Mossin Gjøen, fra «Diversity and inclusion unit» i Nordea. Hvordan jobber de med mangfold og hva vil det egentlig si å være hovedpartner til Oslo Pride?

 

  1. Paal Christian forteller om hvordan teamet i Nordea jobber med mangfold og inkludering året rundt.
  2. Hvordan setter du i gang med mangfoldsarbeid? Hva er lurt å tenke på? 
Lytt på Spotify Lytt på Apple


EPISODE 8:

Hvordan unngå «rosavasking» og oppnå «regnbuemarkedsføring»?

 

Vi inviterte Eliane Wergeland, daglig leder i Oslo Pride Drift AS, til å diskutere «rosavasking» og «regnbuemarkedsføring». 

 

  1. Hvordan kan vi unngå «rosavasking» og heller fremme «regnbuemarkedsføring»? 
  2. Elaine forteller hvordan Oslo Pride jobber med partnere og hvilke ressurser som finnes for de som vil lære mer om saken.
Lytt på Spotify Lytt på Apple


EPISODE 7:

Akutt markedsføring med Finn.no

 

Hvordan har Finn.no blitt så gode på akutt markedsføring og hva kan vi som markedsførere lære av de? Vi har tatt en prat med Hanne Lill Johnsen, markedssjef i Finn.no.

 

  1. Vi lærer om hvordan de jobber sammen med byrået sitt Morgenstern på alt fra utendørs annonsering til viktige saker.
  2. Hanne forteller oss om noen av sakene vi er godt kjent med fra Finn.no.
Lytt på Spotify Lytt på Apple


EPISODE 6:

Akutt markedsføring og Newsjacking

 

Vi dykker ned i temaet «newsjacking» og akutt markedsføring. Hvordan kan du som markedsfører jobbe opportunistisk når det skjer uventede ting?

 

  1. Vi går gjennom hva som må være på plass av grunnmur og internkultur i et selskap.
  2. Hvordan kan du bruke merkedager i markedsføringen din?
  3. Vi presenterer noen caser fra selskaper som vi markedsførere kan lære av.
Lytt på Spotify Lytt på Apple


markedslønsj

EPISODE 5:

TikTok og kanalstrategi med Spoon

 

Hvordan bli stor på TikTok i Norge? Vi tar en prat med Helene Kvernaas og Christopher Øyen i Spoon som har hjulpet KIWI til å bli den første, norske dagligvarekjeden på TikTok.

 

  1. Hvordan legger man en strategi og hvilke KPI’er skal man sette?
  2. Hvordan lager man innhold?
  3. Tilslutt prater vi om Skanska som har brukt TikTok til å jakte på de beste ingeniørstudentene.
Lytt på Spotify Lytt på Apple


trine visdal og trine kolbjørnsen

EPISODE 4:

Kanalstrategi for 2022

 

Hvordan går du frem når du skal legge en kanalstrategi og hvilke kanaler skal du satse på i 2022?

 

  1. I denne episoden går vi gjennom noen av de viktigste kanalene og ulike fakta fra hver.
  2. Hva må du ha på plass i en kanalstrategi? 
  3. Hvorfor irriterer vi oss så mye over reklameavbrudd i sosiale medier?
  4. Tallene i episoden er hentet fra Ipsos sin SoMe-tracker. 
Lytt på Spotify Lytt på Apple


EPISODE 3:

Sopra Steria om Employer Branding

 

Hvordan har Sopra Steria blitt kåret til Norges beste arbeidplass av Great Place To Work fem år på rad?

 

  1. Hvordan jobber Sopra Steria med employer branding internt og eksternt?
  2. De forteller om deres Employer Value Proposition (EVP).
  3. Vi får høre om hvilke resultater de har oppnådd og hva de har lært av arbeidet.
Lytt på Spotify Lytt på Apple


EPISODE 2:

Employer Branding

 

Det er på tide å sette employer branding på agendaen! 

 

  1. Vi diskuterer «The great reshuffle» – altså at «alle» bytter jobb for tiden.
  2. De to siste årene har ført til nye muligheter i arbeidsmarkedet 
  3. Hvordan skal du som bedrift beholde, engasjere og tiltrekke deg de beste hodene?
Lytt på Spotify Lytt på Apple


EPISODE 1:

Markedsføringstrender for 2022

 

Markedslønsj er tilbake – i podcast! Vi starter året med å diskutere markedsføringstrender for 2022.

 

  1. Vi skal blant annet snakke om nye forbrukertrender
  2. Hvorfor merkevarebygging er viktigere enn noensinne
  3. Cookie-døden, hva er det og hva betyr det for meg som bedrift?
  4. Hvilke kanaler skal man være oppmerksom på i 2022?
  5. Account based marketing. Hva er det?
  6. Bærekraft, er det fortsatt noe å snakke om?
  7. Hvordan du kan vinne markedet med content marketing
  8. Og ikke minst employer branding, for nå er det store bevegelser i markedet!
Lytt på Spotify Lytt på Apple


Sesong 1

Markedslønsj episode 5

EPISODE 5:

Hvordan samarbeider man best med byrået sitt?

  1. Vi prøver å komme i bunns i hvordan man skal få til et godt mediebyrå!
  2. For hvordan kommer vi i flytsonen?
  3. Hva trenger mediebyrået for å komme i gang?
  4. Og ikke minst, hva trenger de fra kunden for å levere de aller beste resultatene??
  5. Ønsker du å ha Markedslønsj lett tilgjengelig og direkte på øra? Episodene finnes nå også på Spotify!
Se vodcast Lytt på Spotify
Markedslønsj episode 4

EPISODE 4:

“Smarketing” – det nye konkurransefortrinnet?

  1. Hva er egentlig Smarketing?
  2. Skjønner, men hva er de viktigste viktigste grepene for å få til “Smarketing”?
  3. Men hvordan gir Smarketing bedriften et konkurransefortrinn?
  4. Hmm, er dette kanskje noe Markedssjefene kan hjelpe meg med?
  5. Og du! Nå kan du faktisk lytte til episoden på Soundcloud! Trykk her for å komme til episoden!
Se vodcast Lytt på Spotify
Markedslønsj episode 3

EPISODE 3:

Forbrukertrender 2021 – vi tar en titt i krystallkula!

 

  1. Trendmyter – hvor mye bryr folk seg egentlig om verdier og miljø?
  2. Et lite dykk inn i bærekraftsrapporten utført av Norstat og Mediacom
  3. Fremtidig forbruk – hvordan blir det egentlig fremover og hvilke bransjer vinner?
  4. Kundereisen – viktige punkter du bør prioritere!
  5. Vi snakker med Nina Kulås, CEO i Norstat om bla. kundereise og innsikt
Se vodcast Lytt på Spotify
Markedslønsj episode 2

EPISODE 2:

Markedsplan, markedsstrategi og aktivitetsplan – hva er det, og hvorfor er det nødvendig?

  1. Vi snakker om markedsplan, markedsstrategi og aktivitetsplan!
  2. Men, hva er EGENTLIG forskjellen på disse?
  3. Okei, men hvorfor burde jeg egentlig fokusere på dette? Slapp av, vi forklarer deg alt veldig enkelt!
  4. Og du, mangler du et operativt verktøy til din markedsstrategi? Last ned vår gratis markedsplan her!
Se vodcast Lytt på Spotify
Markedslønsj episode 1

EPISODE 1:

Fem trender for 2021 – som vi mener er viktige

  1. Vi skal blant annet snakke om Amazon og Karl Lagerfeld!
  2. Og også SOS, men det er ikke et rop om hjelp!
  3. Er det NÅ du skal komme i gang med TikTok?
  4. Personvern, er det ZZZnork eller er det også viktig?
  5. Ok, HVA er distinktive merkevaremarkører??
  6. Vi gir deg konkrete tips og gode take aways!
Se vodcast