Vi hjelper deg med markedsstrategi og markedsplan

Trenger du å komme i gang med markedsstrategien? For at du skal nå målene dine, er det viktig å sette retningen for arbeidet først.

Få hjelp med markedsstrategien din

Hva er forskjellen på en markedsstrategi og en markedsplan?

Markedsstrategien setter retningen din. Den beskriver hvilken posisjon bedriften skal ta, og hvilke tiltak som skal til for å ta den ønskede posisjonen. Strategien er overordnet og langsiktig.

Markedsplanen er mer detaljert – og blir til etter at strategien er lagt. Her får vi oversikt over aktivitetene som skal gjennomføres for å sette strategien ut i live.

Dette bør markedsstrategien inneholde:

  • Mål for markedsføringen: Hva skal vi oppnå?
  • Konkurransesituasjonen: Hvem er de viktigste konkurrentene, og hvordan skal vi skille oss ut?
  • Målgruppe: Hvem er det viktig for bedriften å kommunisere til?

Uten en god markedsstrategi er det lett å tråkke feil. Vi jobber best når vi kan bruke innsikt og klare målsettinger til å lage en tydelig retning for markedsarbeidet.

Vi guider deg gjennom hele prosessen

Fra markedsstrategien til en operativ markedsplan – med budsjetter og oversikt over måling og optimalisering. Slik fungerer det:

  1. Sammen definerer vi målene dine.
  2. Markedsplanen blir basert på en analyse av markedet, kunder, konkurrenter og medarbeidere.
  3. Vi hjelper deg å sette opp et markedsbudsjett med utgangspunkt i mål, målgruppe og virkemidler.
  4. Du får en aktivitets- og markedsplan for innhold som skal publiseres, når det skal ut, og i hvilke kanaler det skal være synlig.

Skal vi ta en hyggelig prat om hva vi kan gjøre for deg med markedsstrategi og markedsplan?

Ja, gjerne