Vi hjelper deg med PR og kommunikasjon

Redaksjonell omtale er en troverdig og effektiv form for kommunikasjon. Vi bidrar med å utarbeide PR-strategi, skrive pressemeldinger og annet innhold til medier, og følge opp journalister.

Jeg vil ha hjelp med PR og kommunikasjon
Markedssjefenes kvalitetsstempel

Hvordan jobber vi med PR og kommunikasjon?

Du vil være synlig, du vil at folk skal lese budskapet ditt og bli tatt på alvor. Hvordan skal du gå frem? Redaksjonell omtale er en kostnadseffektiv og smart måte å nå ut til kundene dine på, og det gir en troverdighet som kjøpt reklame ikke kan måle seg mot. Men det kan være både tidkrevende og vanskelig å trenge gjennom nåløyet til journalistene – her gjelder det å pirre nysgjerrigheten, ha en klar og aktuell vinkling, og ikke minst god timing.

Dagens mediemarked er i kraftig endring, og det er viktig å holde seg oppdatert på journalistens arbeidshverdag. Du bør rett og slett tenke og jobbe som en journalist. For jo større journalistiske kvaliteter pressemeldingen har, desto større er sjansen for redaksjonell omtale. Men den jobben trenger ikke du å gjøre. Dette kan vi.

“En god pressemelding bør oppleves som nyttig for journalisten. Tilfør gjerne faktainformasjon, illustrasjoner eller fotografier – jo lettere du gjør det for journalisten, jo større sjanse er det for at innholdet blir brukt”.

– Elin Scott, PR-rådgiver og tekstforfatter

Innen PR og kommunikasjon kan vi hjelpe deg med:

  • Utarbeide en PR-strategi
  • Identifisere aktuelle medier
  • Skrive pressemeldinger og nyhetssaker og sende dem til relevante redaksjoner og medier
  • Følge opp journalister
  • Skrive debattinnlegg, kronikker og annen kommunikasjon

Hvordan vi jobber:

  1. Vi blir enige om hvilke medier som er viktige å nå, og utarbeider en mediestrategi basert på det.
  2. Vi lager skreddersydde og spissede pressemeldinger, debattinnlegg eller kronikker med tydelige vinklinger tilpasset hver enkelt redaksjon. Dette er viktig, for redaksjonene har ulike målgrupper, prioriteringer og journalistisk format.
  3. Vi følger opp journalistene personlig med mål om å få saken publisert. Vi tar gjerne pressemøter når det er hensiktsmessig.
  4. Hvis målet er å opparbeide seg en ekspert-rolle innenfor sitt område kan vi bistå med å formulere og skrive debattinnlegg og kronikker og distribuere dem til relevante redaksjoner.
Bilde illustrerer en person som jobber med PR og kommunikasjon

Skal vi ta en hyggelig prat om hva vi kan gjøre for deg med PR og kommunikasjon?

Ja, gjerne