Lei en ressurs

Markedsavdeling

Dyktige markedssjef Marianne med tekstforfatter Elin

En gang i tiden kunne man fint klare seg med en intern markedsavdeling eller en enkelt markedsfører. Den tiden er forbi for både mindre og større bedrifter. Bredden i markedsføringsfaget har eksplodert de siste årene, og nå forventes markedsavdelingen å kunne alt fra å lage markedsstrategi til å sjonglere digitale kanaler, samtidig som de fortløpende optimaliserer alt de driver med. Ganske omfattende med andre ord.

Heldigvis for deg har vi markedsavdelinger til leie! Våre team består at strategiske markedssjefer, operative digitale markedsførere, erfarne markedskonsulenter og en rekke spesialister. Vi setter sammen team og omfang i forhold til din situasjon, og trekker inn spesialister etter behov.

Jeg vil leie en markedsavdeling!
Ansatt i Markedssjefene noterer på tavle

Når kan det være nyttig å leie en markedsavdeling?

Trenger du hjelp til å stake ut kursen for merkevaren din? Eller lurer du på hvilke aktiviteter du egentlig bør gjennomføre? Kanskje du trenger noen å sparre med når det gjelder markedsarbeidet, eller en ekstra ressurs i en liten eller lengre periode. Våre kunder har mange forskjellige grunner til hvorfor de ønsker å leie en markedssjef. Ofte er det strategiske grunner og erstatter alternativet som er å ansette fast. Andre ganger kan det være uforutsette behov som oppstår. Noen eksempler på tilfeller hvor vi kan overta markedsarbeidet kan være:

  • Leie i stedet for fast ansettelse
  • Ekstra ressurs i en periode
  • Akutte- og langtidssykemelding
  • Foreldrepermisjoner
  • I påvente av en fast ansettelse

Hva kan vår markedsavdeling løse for deg?

Markedsavdelingen vår består av dyktige markedssjefer med lang erfaring fra strategisk markedsarbeid. I tillegg har vi digitale markedsførere som er drivende dyktige operative ressurser. Spesialistene våre har også en viktig rolle i markedsavdelingen, og hjelper til med både det strategiske og det operative arbeidet.

Som regel begynner markedssjefen med det strategiske arbeidet – hvor skal bedriften, hva er målene og hva må gjøres for å nå dem? Når markedsstrategien er klar begynner arbeidet med å implementere den. De digitale markedsførerne og spesialistene involveres av markedssjefen, og sammen gjennomføres planen. Underveis får kunden rapporter og tilbakemelding på hvor godt markedsarbeidet fungerer. Les mer om hva markedsavdelingen kan løse:

Vil du vite mer om hva vår markedsavdeling kan gjøre for deg?

Ta kontakt for en uforpliktende prat