5 grunner til å velge marketing for hire

Marketing for hire konsulenter i et møterom. Foto

Er du klar for markedsføringsåret 2023? Markedsføring spiller en stadig viktigere rolle i selskaper, både for å øke salget, men også for å sikre merkekjennskapen hos ønskede målgrupper. Men med prisøkning, målgrupper i konstant endring og ansettelsesstopp, er det viktigere enn noensinne å tenke nytt og prioritere pengesekken riktig. Her er fem grunner til at marketing for hire bør stå på prioriteringslisten din i 2023. 

1. Fleksibelt tilbud etter ditt behov

Marketing for hire gir deg muligheten til å velge blant høyt kompetente markedsførere, enten du ønsker én eller flere konsulenter. Vi gir våre beste råd til hvilke egenskaper og stillingsprosent som gir deg og selskapet ditt mest valuta for pengene. Du kan justere stillingsprosent og egenskaper underveis, og signere en løpende kontrakt som gir deg friheten til å utvide eller avslutte oppdraget etter behov. 

På denne måten får du kartlagt hvilke egenskaper selskapet har behov for, spisskompetansen og kvaliteten du ønsker i markedsavdelingen, og fleksibiliteten til å justere opp eller ned underveis.

2. Sterkt kompetansemiljø

Marketing for hire gir deg tilgang på oppdatert kunnskap og kompetanse. Du får en konsulent som blir en del av arbeidsmiljøet, og sitter sammen med markedsavdelingen der det er mulig. På denne måten kommer konsulenten tett på selskapet og fanger opp nye muligheter for vekst. Hos oss i Markedssjefene gjennomføres det både ukentlige og månedlige kompetanseløft, hvor konsulentene sparrer og utveksler kunnskap. Dermed har selskapet ditt alltid tilgang på oppdatert spisskompetanse og kunnskap om trender og bevegelser i markedet. 

3. Skreddersydde tilbud

Du får også en unik mulighet til å sette opp en ønskeliste med egenskaper og stillingsprosent, og faktisk få ønskelisten innfridd. Dersom du ønsker noen som kan være 50% digital markedsfører og 50% innholdsprodusent, eller 70% markedssjef og 30% grafisk designer, så er sannsynligheten høy for at marketing for hire gir deg nettopp dette. I de fleste tilfellene hvor dette er ønskelig, deler vi også opp stillingsprosenten på to konsulenter, uten at dette påvirker prisen.

4. Kostnadseffektivitet og fleksibilitet

En annen fordel ved marketing for hire, er muligheten til å justere avtalen underveis. Enten du oppdager et behov for ytterligere stillingsprosent, annen kompetanse, eller begge deler, løser vi dette. Som kunde har du heller ingen personalkostnader, kort oppsigelsestid, og du får tilgang på tilsvarende konsulenter som kan steppe inn ved eventuelt sykefravær. 

Våre erfarne konsulenter krever også mindre onboarding og kommer raskt i gang med ønskede oppgaver. De sitter tett på markedsteamet og ser selskapet fra innsiden og ut, fremfor fra utsiden og inn, som ofte er tilfellet ved innleie av et byrå. På denne måten får du mest valuta for pengene, uavhengig av omfang.

«De fleste av våre kunder setter pris på tiden de slipper å bruke på onboarding, og at de får en effektiv start på oppdraget fra dag én”, sier konsulentsjef i Markedssjefene, Kari Winnæss. 

5. Det lille ekstra

Husker du den første uken i jobben du har nå? Hvor hardt du jobbet for å prestere og få til alt med en gang? Denne innsatsen får du også fra en konsulent. Forskjellen er at innsatsen vedvarer hele oppdragsperioden. Hverdagen i konsulentlivet krever høy grad av struktur, indre motivasjon, fleksibilitet og kompetanse. 

Et konsulenthus har ofte flere tiår med erfaring, både innen B2B og B2C, og fra mellomstore og store bedrifter, med skyhøye ambisjoner. Det forventes at konsulenten skal komme inn og gjøre en forskjell, og ved å benytte marketing for hire får du en konsulent som har lidenskap for faget, unik erfaring og høy effektivitet. Konsulentene erstatter ikke bare en ressurs, de leverer alltid det lille ekstra.

Trenger du en dyktig markedsfører på laget? Ta kontakt med oss her.