Hvordan lykkes med Influencer marketing?

Markedsplanene for det nye året er mest sannsynlig allerede på plass, og kanskje er 2019 året da du for alvor skal teste influencer marketing? Vi gir deg våre beste tips til hvordan du kan lykkes! Du la kanskje merke til debatten rundt uoversiktlige priser og manglende effektdokumentasjon av influencer marketing i året som gikk? Likevel, […]

En alternativ jul – for deg også?

Det er førjulstid i Oslo. Gatene er fulle av lys og glade (og litt stressa) mennesker. Yrende liv, julemusikk, klingende kassaapparater og forventninger i tykke lag. Men for mange Oslobeboere blir julen en brutal kontrast. Bostedsløse, alkoholikere, rusmisbrukere. Og de som rett og slett er ensomme. For dem er helligdagene i julen de tøffeste, for […]

Hvordan velge produktdesign som selger?

Det kan være skummelt å være annerledes, men hvis du skal overleve i produktjungelen må du trå ut av komfortsonen. Våge å skille deg ut. Velge et produktdesign som virkelig roper om kundens oppmerksomhet. Slik som denne lille historien om et kjært barndomsminne illustrerer. Har du noen gang lurt på hvorfor du tar de valgene […]

Stolt og fremadstormende gaselle

I dag kåres årets Gasellebedrift i Christiania Teater i Oslo, og vi er på gasellelisten og selvfølgelig på plass. Vi har ingen ambisjoner om å vinne, men det er heller ikke viktig. For vi har allerede vunnet. Overfor hverandre. Overfor våre kunder. Overfor våre ansatte. Og overfor oss selv. Onsdag 10. oktober kl 14:56 tikket […]

5 tips for å overvinne foredragsfrykten

For noen uker siden takket jeg og min flinke kollega Marianne ja til å holde foredrag på et frokostseminar. Det vil si JEG takket ja på våre vegne uten å spørre henne først. Heldigvis tok hun det pent, og aksepterte utfordringen like fort som jeg hadde spurt. Vi hadde to uker på å forberede oss. […]

Hils på Kjartan – ny markedssjef i hus!

Kjartan er det nye utskuddet, eller innskuddet om du vil, på stammen hos Markedssjefene. Han kommer fra interiørbransjen og har de siste årene jobbet som markedssjef for Wik & Walsøe som gjør suksess nasjonalt og internasjonalt med sine glass- og porselensserier. Hva synes du er det morsomste med markedsføring? Det som fascinerer meg mest er […]

LinkedIn Insight Tag – en drøm for B2B

De fleste som driver med markedsføring har hørt om Facebook sin pixel. Dette magiske scriptet som gjør at du kan annonsere på Facebook mot alle de som besøker nettsiden din eller utfører en spesiell handling. Men visste du at LinkedIn tilbyr det samme? LinkedIn Insight Tag er en drøm for alle som jobber med B2B. […]

Hils på Migle – vår nye markedskonsulent!

Denne uken startet Migle hos oss. Hun har tidligere jobbet med opplevelsesbasert kommunikasjon og trer nå inn i rekken av flinke markedskonsulenter. Vi gleder oss over å ha fått henne med på laget! Hva synes du er det morsomste med markedsføring? Det morsomste med markedsføring er at det er en stor paraply som omfatter så […]

Hvordan utdanne fremtidens markedssjef?

Dagens arbeidsmarked endres i et forrykende tempo, og det er nesten ikke nok spalteplass i avisene til å skrive om stillinger som trues av den sikre død. Får de som studerer markedsføring i dag den kompetansen det norske arbeidsmarkedet trenger i fremtiden? Regnskapsføreren, fotomodellen og postbudet må visst alle se seg om etter nye utfordringer. At […]

Vi gir deg 10 tips til enkel videoproduksjon

Hvordan få dreisen på video i markedsføringen? Per dags dato er det ca 2.9 millioner YouTube-brukere i Norge*, og på verdensbasis sees ca 100 millioner timer film på Facebook hver dag*. Trenden fortsetter også i fremtiden, og i følge Cisco kommer Internett-trafikk fra video til å firedoble seg fra 2016–2021*. Det er ganske tydelig: Vi […]

Meld deg på vårt nyhetsbrev!