Kundecase | Digital markedsføring | Story House Egmont

Story House Egmont kom tilbake med nytt oppdrag etter god erfaring

For femte gang kom Egmont tilbake til oss med nytt oppdrag. Denne gangen hadde de behov for en markedskonsulent som kunne fylle rollen som markedsansvarlig for noen av Norges mest kjente magasiner.

Foto: Story House Egmont

Da eksisterende markedsansvarlig skulle videre i ny jobb stod Story House Egmont en kort periode uten noen som kunne fylle arbeidsoppgavene. Haakon Mølster, leder for markedsføring i Story House Egmont, hadde god erfaring med å ta i bruk konsulenter fra Markedssjefene og valgte derfor denne løsningen på nytt. 

«Samarbeidet har fungert veldig bra. Vi fikk inn en veldig hyggelig konsulent som var fagsterk og veldig selvstendig. I tillegg bidro hun i det sosiale» 

-Haakon Mølster, leder for markedsføring i Story House Egmont

Story House Egmont ønsket en konsulent med erfaringer fra ulike bedrifter og bransjer som kunne bidra med nye tanker for magasinene. De trengte i tillegg noen som hadde kunnskap om kanalene hvor målgruppene er. Det var viktig for dem at konsulenten kom raskt i gang med arbeidsoppgavene siden oppdraget var kort. 

Leveranse fra Markedssjefene:

Konsulenten fra Markedssjefene gikk inn i rollen som markedsansvarlig for magasinene Vi Menn, Villmarksliv, Jakt og Alt om fiske. Ansvarsområdet har vært å planlegge og gjennomføre alle salgs- og markedsaktiviteter for å generere flere abonnementer for magasinene. Ved hjelp av verktøyet Power BI har hun kunne følge med på hvordan abonnementstallene endret seg og hvilke kampanjer og kanaler som slo best ut. Analysen ble grunnlaget for markedsplanene for magasinene.

​​Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Hele 3,1 millioner leser ett eller flere av bladene deres viser siste Magasinundersøkelse for 2023. De utvikler morgendagens medier gjennom historiefortelling og digital innovasjon. Egmont er en stiftelse, og bruker deler av deres overskudd til å hjelpe barn og unge.

Ønsker du å ta en hyggelig prat om hvordan vi kan hjelpe deg?

Ja, gjerne