Kundecase | Markedssjef | Norewgian

Slik hjalp vi Norwegian med prosjektledelse i markedsavdelingen

Foto: Norwegian

Da Norwegian skulle bygge opp markedsavdeling etter covid-19, hadde de to ressurser ute i permisjon. Løsningen ble å leie inn en markedssjef med prosjektlederansvar.

Utfordringer

Kundene hadde fått tilbake reiselysten etter Covid-19, og Norwegian var i sterk vekst. Med personer ute i permisjon, var det behov for en konsulent som kunne sette seg raskt inn i selskapet og ta fatt på operative og strategiske arbeidsoppgaver. Norwegian ønsket å få på plass et nytt DAM system (Digital Assets Management Tool) tilpasset Norwegian sin arbeidsmetodikk og behov. Videre ønsket de en konsulent som kunne videreutvikle Norwegian sin halehelt strategi, og lede arbeidet med å få inn nye halehelter som passer Norwegian sin profil og merkevareplattform.

Leveranse fra Markedssjefene

Konsulenten fra Markedssjefene gikk inn i en 100% stilling som prosjektleder i markedsavdelingen til Norwegian, og bisto avdelingen i 1,5 år. Ansvarsområdet har vært prosjektledelse ved implementering av DAM system, videreutvikle Norwegians halehelt strategi, prosjektledelse for ulike arrangementer, testing av kampanjer, lede prosjekter med partnere, inkludering og mangfold med mer.

Da jeg som leder av Norwegian sin Marketing avdeling trengte
midlertidige ekstraressurser viste det seg at Markedssjefene hadde en
god base med kandidater med ulik bakgrunn, erfaring og kompetanser.
Et viktig moment er å være tydelig på hvilke behov man faktisk har og
bruke tid på finne riktig profil som matcher dette. Jeg er meget godt
fornøyd med leveransene MS har levert i tiden hvor vi har hatt en
konsulent inne hos oss, og kan således varmt anbefale MS til andre med
lignende behov.

– Eirik Bryn, Markedsdirektør i Norwegian

Kundens resultater:

Norwegians DAM har blitt lansert og tatt i bruk av hele organisasjonen. Halehelt strategien er forankret, og Norwegian har fått flere nye halehelter. Prosjekter og arrangementer er blitt gjennomført.

Ønsker du å ta en hyggelig prat om hvordan vi kan hjelpe deg?

Ja, gjerne