Kundecase | Markedssjef | SpareBank 1

Strukturert og detaljorientert prosjektledelse for SpareBank 1

SpareBank 1

Foto: SpareBank 1

I en hektisk periode preget av underbemanning fikk teamet Marked og innhold i SpareBank 1 Utvikling hjelp av oss til å lede komplekse prosjekter og få bedre flyt i arbeidsprosesser. Vi satte inn en erfaren konsulent med sterk kompetanse innen prosjektledelse, reklame og merkevare, som støttet teamet i fem måneder våren 2024.

Kampanjer for bank og forsikring mot B2B og B2C

Prosjektlederen gikk inn og jobbet tett med leder for teamet, kreativ leder, innholdsmarkedsfører og nettredaktør. Hun satte seg raskt inn i behovet og flaskehalsene, og bidro til å strukturere opp arbeidet og informasjonsflyten. 

Konsulenten utviklet et detaljert årshjul for alle reklamekampanjene med både fremdriftsplan og prosjektplan. I samarbeid med kolleger ble det satt opp tema-årshjul for bank og forsikring for bedriftsmarkedet og privatmarkedet. Denne kunne også brukes som grunnlag for smidigere planlegging av nye kvartaler også frem i tid. I tillegg ledet hun prosjekter som reklamefilminnspillinger, informasjonsmateriell i forbindelse med Bank ID-app og gjennomføring av faglig seminar.

Blir savnet

Monica Jacobsen, leder for Marked og innhold, SpareBank 1 Utvikling er godt fornøyd med samarbeidet og vil savne Tina Iversen som løste oppdraget:

Dette er et samarbeid som har fungert svært godt! Tina satte seg raskt inn i våre problemstillinger og evnet å forenkle det komplekse for å få bedre flyt i enkelte arbeidsprosesser. Konsulenten var smidig i arbeidsmetoden, og flink til å snakke med mennesker på tvers av fagområder. Tina er strukturert, detaljorientert og har god faglig tyngde og forståelse for merkevare og reklame. Vil bli savnet!

Leveransen fra oss:

I oppdraget jobbet vi med en rekke oppgaver knyttet til prosjektledelse, blant annet:

  • Oppdatert og detaljert årshjul og prosjektplaner er laget og implementert i arbeidsprosesser
  • Planlegging og gjennomføring av faglig internseminar
  • Prosjektledelse av to reklameinnspillinger, med tilhørende markedspakke og mediekjøp
  • Prosjektledelse av informasjonsmateriell og filmer i forbindelse med overgang fra engangskode app til Bank ID som omfattet nesten en million SpareBank 1 kunder
  • Justering av arbeidsmetoder ved å innføre agendaer, tidsplaner og skjemaer 
  • Sparringspartner på merkevare og reklamekonsepter

Ønsker du å ta en hyggelig prat om hvordan vi kan hjelpe deg?

Ja, gjerne