Hero
Referanser

Posten Bring

Vi leverte – så Posten Bring kunne gjøre det samme

Posten Bring opplevde et midlertidig kapasitetsbehov på grunn av flere sykemeldinger i en hektisk periode. Da var det avgjørende å sikre at markedsaktivitetene kunne fortsette som planlagt. Konsulenten vår trådte inn som en operativ ressurs, og bidro til å holde hjulene i gang fra dag én.

Utfordringen

Posten Bring hadde en rekke planlagte kampanjer som krevde ekstra ressurser for å kunne gjennomføres på en god måte. I tillegg trengte de noen til å holde liv i LinkedIn-profilen til Bring i Norge. Med en presset tidsplan var det viktig å finne en effektiv og smidig løsning, slik at markedsaktivitetene kunne gjennomføres innen tidsfristene.

Oppdraget

Konsulenten vår gikk inn i rollen som digital markedsfører for å bidra i planleggingen og gjennomføringen av kampanjer. Oppdraget omfattet implementering av kampanjer på tvers av landegrensene i Norge, Sverige og Danmark. 

I løpet av oppdraget tok konsulenten i bruk annonseringskanaler som Meta, LinkedIn, Snapchat og Native. I tillegg bidro han til å drive Brings Linkedin-konto og arbeidet med en ny some-strategi som skulle gi et løft til de sosiale medier-kanalene.

Dette sier oppdragsgiveren

Øyvind tok oppgavene fatt på en strukturert og nøyaktig måte. Det gjorde at vi fikk dekket behovene knyttet til markedsaktiviteter og levert iht. bestilling. Han satt seg fort inn i driften av vår Linkedin-konto og tok hånd om den på en veldig god måte. Han etterlot seg også noen retningslinjer knyttet til vår virksomhet på Instagram, som bidro til å danne grunnlaget for en ny strategi på plattformen.

Nikolai Ovenberg
Avdelingsleder Innhold & Performance i Posten Bring

Resultatet

Gjennom å levere en operativ ressurs, sikret Markedssjefene at Posten Bring kunne opprettholde tempoet og kvaliteten i markedsføringen, selv i en utfordrende periode. Samarbeidet førte til at nye annonseringskanaler ble tatt i bruk og at kampanjer ble gjennomført som planlagt. I tillegg fikk de den nødvendige støtten for å kunne løfte sine kanaler i sosiale medier.

Om
Posten Bring

Posten Bring AS er et ledende nordisk selskap innen post og logistikk, med over 12 600 medarbeidere. De består av to merkevarer – Posten som leverer pakker og brev til privatpersoner i hele Norge, og Bring som tilbyr løsninger for bedriftskunder i det nordiske markedet og til privatkunder utenfor Norge. De har som visjon å gjøre hverdagen enklere og verden mindre.

https://www.bring.no/

Relaterte referanser

Nysgjerrig, men ikke overbevist?