
Posten Bring opplevde et midlertidig kapasitetsbehov på grunn av flere sykemeldinger i en hektisk periode. Da var det avgjørende å sikre at markedsaktivitetene kunne fortsette som planlagt. Konsulenten vår trådte inn som en operativ ressurs, og bidro til å holde hjulene i gang fra dag én.
Posten Bring hadde en rekke planlagte kampanjer som krevde ekstra ressurser for å kunne gjennomføres på en god måte. I tillegg trengte de noen til å holde liv i LinkedIn-profilen til Bring i Norge. Med en presset tidsplan var det viktig å finne en effektiv og smidig løsning, slik at markedsaktivitetene kunne gjennomføres innen tidsfristene.
Konsulenten vår gikk inn i rollen som digital markedsfører for å bidra i planleggingen og gjennomføringen av kampanjer. Oppdraget omfattet implementering av kampanjer på tvers av landegrensene i Norge, Sverige og Danmark.
I løpet av oppdraget tok konsulenten i bruk annonseringskanaler som Meta, LinkedIn, Snapchat og Native. I tillegg bidro han til å drive Brings Linkedin-konto og arbeidet med en ny some-strategi som skulle gi et løft til de sosiale medier-kanalene.
Øyvind tok oppgavene fatt på en strukturert og nøyaktig måte. Det gjorde at vi fikk dekket behovene knyttet til markedsaktiviteter og levert iht. bestilling. Han satt seg fort inn i driften av vår Linkedin-konto og tok hånd om den på en veldig god måte. Han etterlot seg også noen retningslinjer knyttet til vår virksomhet på Instagram, som bidro til å danne grunnlaget for en ny strategi på plattformen.

Gjennom å levere en operativ ressurs, sikret Markedssjefene at Posten Bring kunne opprettholde tempoet og kvaliteten i markedsføringen, selv i en utfordrende periode. Samarbeidet førte til at nye annonseringskanaler ble tatt i bruk og at kampanjer ble gjennomført som planlagt. I tillegg fikk de den nødvendige støtten for å kunne løfte sine kanaler i sosiale medier.

Posten Bring AS er et ledende nordisk selskap innen post og logistikk, med over 12 600 medarbeidere. De består av to merkevarer – Posten som leverer pakker og brev til privatpersoner i hele Norge, og Bring som tilbyr løsninger for bedriftskunder i det nordiske markedet og til privatkunder utenfor Norge. De har som visjon å gjøre hverdagen enklere og verden mindre.
https://www.bring.no/