I en hektisk periode preget av underbemanning fikk teamet Marked og innhold i SpareBank 1 Utvikling hjelp av oss til å lede komplekse prosjekter og få bedre flyt i arbeidsprosesser. Vi satte inn en erfaren konsulent med sterk kompetanse innen prosjektledelse, reklame og merkevare, som støttet teamet i fem måneder våren 2024.
Prosjektlederen gikk inn og jobbet tett med leder for teamet, kreativ leder, innholdsmarkedsfører og nettredaktør. Hun satte seg raskt inn i behovet og flaskehalsene, og bidro til å strukturere opp arbeidet og informasjonsflyten.
Konsulenten utviklet et detaljert årshjul for alle reklamekampanjene med både fremdriftsplan og prosjektplan. I samarbeid med kolleger ble det satt opp tema-årshjul for bank og forsikring for bedriftsmarkedet og privatmarkedet. Denne kunne også brukes som grunnlag for smidigere planlegging av nye kvartaler også frem i tid. I tillegg ledet hun prosjekter som reklamefilminnspillinger, informasjonsmateriell i forbindelse med Bank ID-app og gjennomføring av faglig seminar.
Monica Jacobsen, leder for Marked og innhold, SpareBank 1 Utvikling er godt fornøyd med samarbeidet og vil savne Tina Iversen som løste oppdraget:
Dette er et samarbeid som har fungert svært godt! Tina satte seg raskt inn i våre problemstillinger og evnet å forenkle det komplekse for å få bedre flyt i enkelte arbeidsprosesser. Konsulenten var smidig i arbeidsmetoden, og flink til å snakke med mennesker på tvers av fagområder. Tina er strukturert, detaljorientert og har god faglig tyngde og forståelse for merkevare og reklame. Vil bli savnet!
I oppdraget jobbet vi med en rekke oppgaver knyttet til prosjektledelse, blant annet:
Om Sparebank 1: SpareBank 1 er en allianse av 12 selvstendige banker med sterk lokal tilhørighet fra sør til nord. De brenner for en bedre hverdagsøkonomi for folk flest og for bedrifter. Alt SpareBank 1 tilbyr skal skape verdi for kundene. Noen av datterselskapene er EiendomsMegler 1, Fremtind Forsikring, Kreditt og Spleis.
https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat.html