Oslo-filharmonien, et av Norges mest anerkjente symfoniorkestre, hadde behov for en vikarierende salg- og markedssjef i forbindelse med en foreldrepermisjon. De var på utkikk etter en erfaren og dyktig person som kunne videreføre arbeidet til markedssjefen, bringe inn nye perspektiver og ideer, og engasjere flere målgrupper. Her kom Helenes ekspertise til god nytte.
Vi leverte en erfaren markedssjef som raskt satte seg inn i organisasjonen og tok ansvar for en rekke aktiviteter. Dette inkluderte anbudsprosesser, prosjektledelse, byråkontakt, sosiale medier, innholdsplanlegging, kampanjeplanlegging, presentasjoner og styrerapportering.
I tillegg til faste markedsaktiviteter i forkant av konserter, har markedssjefen hatt fokus på å styrke Oslo-filharmoniens merkevareprofil. Markedssjefen har også bidratt med å effektivisere prosessene i markedsavdelingen, blant annet ved å engasjere et nytt performancebyrå. Dette har resultert i bedre målretting av annonser, og økt fokus på merkevarebygging.
Om Oslo-filharmonien: Oslo-filharmonien er et internasjonalt anerkjent symfoniorkester med over 100 år lang historie. Orkesteret spiller musikk innenfor et bredt repertoar, ofte med internasjonalt kjente solister og dirigenter, og drar jevnlig på turneer i inn- og utland. Oslo-filharmonien har 108 fast ansatte musikere og en administrasjon på 25. Klaus Mäkelä har vært orkesterets sjefdirigent siden 2020.
https://ofo.no/no