Da Norwegian skulle bygge opp markedsavdelingen etter pandemien, hadde de to ressurser ute i permisjon. Løsningen ble å leie inn en markedssjef med prosjektlederansvar.
Kundene hadde fått tilbake reiselysten etter pandemien, og Norwegian var i sterk vekst. Med personer ute i permisjon, var det behov for en konsulent som kunne sette seg raskt inn i selskapet og ta fatt på operative og strategiske arbeidsoppgaver. Norwegian ønsket å få på plass et nytt DAM system (Digital Assets Management Tool) tilpasset Norwegian sin arbeidsmetodikk og behov. Videre ønsket de en konsulent som kunne videreutvikle Norwegian sin halehelt strategi, og lede arbeidet med å få inn nye halehelter som passer Norwegian sin profil og merkevareplattform.
Konsulenten vår gikk inn i en 100% stilling som prosjektleder i markedsavdelingen til Norwegian, og bisto avdelingen i 1,5 år. Ansvarsområdet har vært prosjektledelse ved implementering av DAM system, videreutvikle Norwegians halehelt strategi, prosjektledelse for ulike arrangementer, testing av kampanjer, lede prosjekter med partnere, inkludering og mangfold med mer.
Norwegians DAM har blitt lansert og tatt i bruk av hele organisasjonen. Halehelt strategien er forankret, og Norwegian har fått flere nye halehelter. Prosjekter og arrangementer er blitt gjennomført.
Da jeg som leder av Norwegian sin Marketing avdeling trengte midlertidige ekstraressurser viste det seg at Markedssjefene hadde en god base med kandidater med ulik bakgrunn, erfaring og kompetanser. Et viktig moment er å være tydelig på hvilke behov man faktisk har og bruke tid på finne riktig profil som matcher dette. Jeg er meget godt fornøyd med leveransene Markedssjefene har levert i tiden hvor vi har hatt en konsulent inne hos oss, og kan således varmt anbefale Markedssjefene til andre med lignende behov.
Om Norwegian: Norwegian er det største norske flyselskapet, og et av Europas ledende lavprisselskaper med rundt 4700 ansatte. I 2023 hadde Norwegian totalt over 20 millioner passasjerer. Selskapet tilbyr et omfattende rutenett mellom de nordiske landene og destinasjoner i Europa. Norwegian sin viktigste oppgave har alltid vært å tilby rimelige flybilletter til alle og la folk fly med mer valgfrihet på reisen. Norwegian er en pådriver for bærekraftige løsninger og grønn omstilling i luftfarten. Selskapet har som mål å redusere CO2-utslippet med 45 prosent innen 2030. Derfor fornyer selskapet flyflåten, løfter frem bærekraftig flydrivstoff, reduserer og gjenvinner avfall og bruker vær- og vinddata for mer effektive flyvninger som sparer drivstoff. Norwegian ønsker å være det mest bærekraftige valget for passasjerene.