Da SoMe- og performanceansvarlig i Jernia skulle videre i ny jobb, ble det nødvendig å finne en erstatter som kunne overta oppgavene raskt. Løsningen ble å leie en konsulent fra oss.
Jernia ønsket en person som hadde god forståelse for sosiale medier, var oppdatert på de siste trendene, og som kunne snu seg raskt ved behov. Personen måtte også være en god relasjonsbygger, samt være en god rådgiver som formidlet konkrete og gjennomtenkte anbefalinger for de ulike kampanjene.
– Markedssjefene forstod etter første samtale hvilke kvalifikasjoner vi ønsket fra en konsulent, forteller Anette Lien, daværende konstituert markedssjef i Jernia. Hun synes det har vært en fryd å ha Isabell som “kollega” de siste syv månedene.
Isabell har tatt på seg Jernia-drakten fra dag en og fylt rollen langt over forventet. Hun har tatt ansvar og levert hele veien. Det har på ingen måte vært noe problem å benytte seg av en konsulent, og jeg opplever å ha fått valuta for pengene.
– Anette Lien, Konstituert markedssjef i Jernia
For Jernia var det bra å få inn en person som kunne se nytt på måten de gjennomførte dagens arbeid.
– Konsulenten fra Markedssjefene hadde ikke erfaring fra retailbransjen, men hadde god innsikt og forståelse for kanalvalg. Hun satt seg fort inn i bransjen og så hva som fungerte i kampanjene, sier Lien som er svært fornøyd med samarbeidet.
Markedssjefene har levert langt over forventningene med god forståelse av vårt behov. Hele beslutningsprosessen fra første mailutveksling var veldig strukturert og med klare tidsrammer.
Om Jernia: Jernia består av over 130 butikker fordelt over hele landet, fra Kristiansand i sør til Kirkenes i nord. Historien til Jernia går helt tilbake til 1951, da de ble etablert som et innkjøpssamarbeid for å kunne tilby det norske folk det de trengte til hus og hjem. I dag selger de jernvare, verktøy, maling, grill, husholdningsartikler, kjøkkenutstyr og interiør.
https://www.jernia.no