Hero

Referanser  |

Hyundai

Markedskoordinator med strategisk ansvar for organisk sosiale medier

Da den tidligere markedskoordinatoren til Hyundai skulle videre i ny jobb, ble det nødvendig å finne en erstatter som midlertidig kunne gå inn i rollen. Vi kom raskt på plass og fikk tatt tak i oppgavene fra dag èn, og bidro både faglig og sosialt. SoMe kanalene våknet til liv, med en økning i antall følgere og engasjement på alle kanaler.

Utfordringer


Hyundai stod overfor utfordringer da markedskoordinatoren hadde vært sykemeldt over en lengre periode og deretter skulle få ny jobb. Aktivitetene på sosiale medier hadde vært fraværende en stund og de trengte derfor å komme raskt i gang igjen. Stillingen omfattet også mange andre oppgaver, som å støtte bilforhandlere med retningslinjer og innhold, håndtering av CRM med fokus på kundereisen for eksisterende kunder, samt administrasjon av sponsorater og arrangementer.

Resultatet av vårt arbeid

Vi fikk fart på publiseringen av organisk innhold på sosiale medier og gjenopplivet deres tilstedeværelse på disse plattformene. Ettersom det ikke fantes en tydelig kanalstrategi, utviklet vi klare retningslinjer for kommunikasjon på de ulike kanalene. Vi kom i gang med et inbound løp til eksisterende kunder. Vi ledet planleggingen og gjennomføringen av et arrangement for den offisielle lanseringen av den nye bilmodellen, IONIQ 5 N, og koordinerte en prisutdeling til forhandlerne.

Kundens resultater:

  • En ny kanalstrategi ble implementert.
  • Aktiviteten på sosiale medier ble gjenopplivet, med en økning i antall følgere og engasjement på alle kanaler.
  • Ble kontaktpersonen for bilforhandlerne når det gjaldt spørsmål om innhold og sosiale medier.
  • Ledet arrangementet for lanseringen av den nye bilmodellen IONIQ 5 N, samt prisutdelingen til de beste forhandlerne.

Dette sier oppdragsgiveren

Vår prosess med Markedssjefene startet da vi med ganske kort tidsfrist fikk behov for en ressurs som kunne gå rett inn i rollen som markedskoordinator hos oss. Markedssjefene var raskt på ballen, og hjalp oss på effektivt vis med å få på plass en person. Det viste seg å fungere svært godt, og Simen som kom til oss fant sin plass og tok tak i oppgavene fra dag én. Vi er veldig fornøyde med jobben Simen gjorde for oss i det halve året han jobbet med Hyundai, og jeg har kun positive ting å si. Simen har vært en faglig ressurs, men har også bidratt sterkt til det sosiale miljøet, både i avdelingen, men også i bedriften som helhet. Det å ha egenskapen til å snakke med og involvere mennesker på tvers av avdelinger er en stor styrke, som Simen virkelig leverte på i tiden hos oss.

Øyvind Knudsen
Kommunikasjonsdirektør
Om
Hyundai

Om Hyundai: Hyundai Motor ble etablert i Korea i 1967 og er i dag rangert som verdens femte største bilprodusent, med over 200 000 ansatte under navnet Hyundai Motor Group. Hyundai Motor Norway er importør i Norge og selger sine biler gjennom 62 forhandlere. I 2023 valgte Hyundai å fase ut alle fossildrevne biler og selger nå kun helelektriske modeller. De tilbyr innovative, moderne og driftssikre biler av høy kvalitet og er en ledende leverandør av miljøvennlige biler.

Relaterte referanser

Nysgjerrig, men ikke overbevist?