Fra vårt første oppdrag hos Handelshøyskolen BI i 2019 har vi levert et bredt spekter av tjenester. Markedssjefer, digitale markedsførere, designere og web-redaktører har bistått med alt fra strategisk ledelse til operativ utførelse, spredt rundt i flere av høyskolens avdelinger. Et solid og langvarig samarbeid er sjeldent tilfeldig, og vår fartstid sammen er et bevis på gjensidig tillit, tilpasningsdyktighet, og ikke minst god kjemi. Nedenfor kan du lese om noen av de mange spennende oppdragene.
Høsten 2023 hadde Handelshøyskolen BI behov for en Performance Marketing Manager, noe som resulterte i et langvarig engasjement på over ett år. De trengte en erfaren markedsfører som raskt kunne ta ansvar for kampanjer rettet mot både nasjonale og internasjonale målgrupper. marketing for hire-konseptet vårt passet derfor perfekt.
I forbindelse med en svangerskapspermisjon, trengte BI en erfaren markedsfører som kunne ta over ansvaret for kampanjer rettet mot potensielle studenter til bachelor- og masterprogrammene de tilbyr. De søkte en person med solid kompetanse innen performance marketing, som kunne håndtere kampanjegjennomføring, optimalisering og leveranse av nytt innhold gjennom kampanjeløpet som startet høsten 2023 og avsluttet etter søknadsfristen i april. Etter endt kampanjeperiode skulle konsulenten også bidra i planleggingen av neste kampanje.
BI fikk en konsulent som umiddelbart kunne ta over de viktigste oppgavene. Konsulenten sørget for kontinuitet i markedsføringen og bidro til å nå BIs mål. Da BI opplevde ytterligere behov i markedsavdelingen, ble engasjementet utvidet, og konsulenten tok på seg flere oppgaver innen innholdsproduksjon og organisk aktivitet i sosiale kanaler.
Konsulenten bidro blant annet til:
Verdien av å ha en erfaren markedsfører som kunne tre inn i rollen og være operativ fra dag én, var uvurderlig. Martine tok utfordringer på strak arm og ble raskt en naturlig del av teamet vårt.
I forbindelse med to svangerskapspermisjoner ønsket Handelshøyskolen BI en markedssjef i 100 % stilling, som kunne sette seg raskt inn i oppgavene. Vi fylte rollen som markedssjef for heltidsstudier nasjonalt, herunder bachelor og master. Konsulenten vår fungerte også som markedssjef for PhD, som var av mindre omfang, i samme periode.
Handelshøyskolen BI hadde rekordhøye studentopptak under pandemien. Etter gjenåpningen var det igjen mulig å studere i utlandet, og arbeidsmarkedet var godt. Det ble derfor viktig for BI å sikre en god plan for å nå målet for opptaket høsten 2023, i et marked med sterkere konkurranse.
Hovedansvaret var å planlegge, og følge opp årets nasjonale kampanje som gikk fra oktober 2022 – april 2023. Kampanjens hovedmål var å sikre flest mulig søkere, men sekundært var det viktig å innhente samtykker for å kunne kommunisere optimalt med potensielle søkere gjennom hele kundereisen.
Rollen innebar ledelse av nasjonalt team, samt å sørge for god informasjon og samarbeid med rekrutteringsansvarlige ved campus Bergen, Trondheim og Stavanger. Vi skulle sørge for en god plan for oppfølging av kampanjetrafikk, og interessenter fra rekrutteringsaktiviteter. Oppdatering av alle programsider på bi.no, kampanjesider og andre websider som skulle benyttes i markedskampanjen skulle koordineres med webredaktører.
BI har vært veldig fornøyde med den jobben Line har gjort i perioden hun har vært hos oss. Line oppfattes som faglig dyktig og kompetent innenfor marketing, samt at hun er en omgjengelig person som vi har satt veldig stor pris på. Hun er proaktiv og satte seg veldig raskt inn i arbeidsoppgavene hun ble tildelt, som også ble levert med høy kvalitet. Hun har bidratt stort både faglig og sosialt. Det har vært kun positive erfaringer med å ha Line som kollega i nesten et år.
Kim Syvaldsen, fhv. direktør for marked og rekruttering ved Handelshøyskolen BI.
Om Handelshøyskolen BI: Handelshøyskolen BI er rangert blant de beste handelshøyskolene i Europa, og leverer internasjonalt anerkjent forskning og et bredt spekter av pedagogiske tilbud fra bachelor- til master- og doktorgradsprogrammer, samt videreutdanningsprogrammer. BI sitt samfunnsoppdrag er å øke kunnskap og gjennom å bidra til utvikling av næringslivet. BI har 20 000 studenter, over 300 000 alumni, og en rekke akademiske og forretningsmessige partnerskap og nettverk, både nasjonalt og internasjonalt. BI har de tre mest prestisjefylte internasjonale kvalitetsakkrediteringene – AACSB, EQUIS og AMBA. BI er organisert som en selveiende stiftelse hvis formål ene og alene er undervisning og forskning. All fortjeneste går til å styrke BIs akademiske læringsmiljø.
https://www.bi.no