Hero

Referanser  |

Decades

Fra identitetsendring til økt kundelojalitet – Vi hjalp Boys of Europe på veien til Decades

Markedssjefene har bistått Boys of Europe i en viktig periode med utvikling av den nye merkevaren sin, Decades. Gjennom strategisk støtte, workshops, og skreddersydde verktøy har vi bidratt til å effektivisere arbeidsflyten, styrke kompetansen til teamet, og bidra til en vellykket overgang til ny merkevare.

Omfattende endring


Boys of Europe (nå Decades) sto overfor omfattende endringer, inkludert navneendring og implementering av en ny merkevareplattform. Målet var å skape en enhetlig og tydelig identitet i et sterkt konkurransepreget marked. Teamet trengte verktøy og struktur for å håndtere endringene. Det var viktig å etablere god kommunikasjon og samspill mellom markedsteamet, andre interne funksjoner og eksterne byråer.

Markedsstrategi med tydelige KPI-er

Markedssjefene fungerte som en tett sparringspartner gjennom det halvårige engasjementet. I første fase satte vi i gang med strategiske tiltak, inkludert workshops som hjalp markedsteamet å forstå merkeverdiene og hvordan disse kunne forankres i deres daglige arbeid. Vi utarbeidet en markedsstrategi, som definerte tydelige mål og KPI-er for prosessen videre. 

I andre fase tok vi rollen som interim markedssjef. Vi prosjektledet byråsamarbeid for utviklingen av kommunikasjonskonseptet og den visuelle identiteten, med fokus på å skape en sterk og gjenkjennelig merkevare. Vi sørget for at byrået og andre samarbeidspartnere hadde en klar retning, og at leveransen samsvarte med den nye merkevareplattformen.

Dette sier oppdragsgiveren

Markedssjefene bidro med en strukturert og målrettet plan for vår overgang til Decades. Konsulenten ble raskt en integrert del av teamet, utfordret oss på en konstruktiv måte med verdifulle innspill gjennom hele engasjementet. 

Tobias Neverland Rolsdorph
Kjedeleder Decades 
Om
Decades

Boys of Europe, i 2025 kjent som Decades, er en kleskjede som leverer hverdagsklær for menn – med fokus på kvalitet og komfort. Kjeden ønsker å være det foretrukne valget for menn som søker tidløse hverdagsfavoritter.

https://www.decades.no/

Relaterte referanser

Nysgjerrig, men ikke overbevist?