Fungerende markedsavdeling med markedssjef og performance-spesialist

strex kundecase

Kundecase: Strex

Strex er en bankuavhengig betalingsløsning som eies av Telenor, Telia og ice.net. Strex er den første norske betalingsløsningen som er 100 % mobil.

Du trenger verken bankkort eller betalingsapp, og ingen kort- eller kontoinformasjon lagres på telefonen. Du betaler rett og slett for varer og tjenester gjennom mobilabonnementet ditt.

Strex leverer også en solid SMS kommunikasjonstjeneste, Strex Connect – med mulighet for sømløs integrasjon av alle deres betalingsløsninger. Med Strex Connect får du SMS markedsføring, varsling og dialog for både små og store bedrifter.

Type oppdrag

Markedssjef med markedsavdeling og performance.

Oppdrag / prosjekt / mål

Hos Strex har vi hatt ansvar for lansering nye produkter og tjenester og hvordan dette skal taes ut i markedet. Siste uttak har vært for Strex Smittesporing, et verktøy som ble til som del av dugnaden mot Covid-19, hvor man kan enkelt kan registrere deltakere på arrangementer og samlinger via SMS, i tillegg til mulighet for varsling og kommunikasjon med publikum i ett og samme verktøy.

Vi jobber også med merkevarekjennskap ut mot både B2C og B2C markedet, vi jobber tett med daglig leder og salgsavdelingen, og holder i alle aktiviteter, både strategisk og operativt.

Oppgaver

  • Resultat- og budsjettansvar
  • Markeds- og aktivitetsplaner
  • Strategisk og operativt ansvar for alle kampanjer og aktiviteter
  • Tett samarbeid med utvalgte brukersteder
  • Pressearbeid
  • Merkevarebygging
  • Performance marketing
  • B2C markedsføring
  • B2B markedsføring
  • Innholdsproduksjon
  • Byråkontakt

«Markedssjefene har fungert som vår markedsavdeling siden november 2015. De har hatt ansvar for flere større lanserings- og brandingkampanjer i samarbeid med våre byråer, og har jobbet operativt i alle kanaler. De har også hatt dialogen med våre eiere og samarbeidspartnere i forhold til felles kampanjer, og jobbet tett med salgsavdelingen i planleggingen av aktiviteter.

Markedssjefene har evnet å forstå selskapets produkter/strategi, samt integrere seg i forhold til selskapets ansatte og ulike prosesser. De har tatt eierskap i forhold til det ansvaret og de oppgavene de har fått – også i forhold til proaktivitet og innspill for øvrig. Jeg kan gi dem mine beste anbefalinger.».
– Tove-Mette Dramstad, CEO STREX AS

Interessert å høre hva vi kan hjelpe deg med?

La oss ta en kaffeprat