Markedssjef i engasjement over tre år i forbindelse med permisjon

Forside av Se og Hør fra Aller

Kundecase: Aller

Aller Media er et innovativt media- og tjenestekonsern med en bred portefølje av digitale siter. De er det fjerde største medieselskapet i Norge, og omfatter kjente nasjonale merkevarer som Dagbladet, Se og Hør, KK og SOL. I tillegg til medievirksomhet eier Aller Media en rekke selskaper innenfor Marketing Services, samlet i Ahead Group.

Type oppdrag

Markedssjef for Se og Hør i 60-100 % engasjement over tre år.
Vårt samarbeid med Aller Media startet allerede i 2017, da Aller Media hadde behov for en vikar i rollen som markedssjef for Se og Hør. Markedssjefene ble valgt på grunn av vår unike medie- og merkevarekompetanse.

Oppdrag / prosjekt / mål

  • Resultat- og budsjettansvar for Se og Hør (papirbasert merkevare) inkludert både løssalg og abonnement
  • Operativt ansvar for alle kampanjer og aktiviteter for Se og Hør (f.eks. Abo-kampanjer, markedsaktiviteter for løssalg osv)
  • Budsjettering
  • Markeds- og aktivitetsplaner
  • Kampanjeplanlegging og gjennomføring
  • Tett samarbeid med fagspesialister og redaksjon
  • Events (Se og Hør sommerturne og Flaskepost – men også Se og Hør 40 år jubileum)

«Vi valgte å engasjere en markedssjef fra Markedssjefene i forbindelse med en tidsavgrenset permisjon hos oss. Vi er meget godt fornøyd med den jobben «vår» markedssjef utførte. Evnen til raskt å sette seg inn i de bransjespesifikke problemstillingene, stor grad av selvstendighet og en god evne til å bygge relasjoner er egenskaper og ferdigheter vi satt stor pris på. Vedkommende jobbet både strategisk og operativt, under tidvis høyt press. Se og Hør er et produkt med deadline to ganger per uke. Det var også en tilstrekkelig og god oppfølging fra selskapet. Basert på våre erfaringer kan vi absolutt anbefale Markedssjefene».

Interessert å høre hva vi kan hjelpe deg med?

La oss ta en kaffeprat