Vi hjelper deg med marketing automation

Effektiv og samtidig personlig markedsføring, går det an? Drømmen må jo være å kunne jobbe smartere og raskere med kunder og leads, – og samtidig skape et personlig inntrykk? Er du en av dem som ønsker å snakke til kundene dine på en måte som treffer, i rett kanal – helt automatisert? Da anbefaler vi marketing automation. Vi hjelper deg i gang!

Jeg vil ha hjelp med marketing automation

Hva er marketing automation?

Marketing automation er en-til-en dialog som gjør det enklere å personalisere innhold til mottakerne dine, fordi du kan kombinere demografi og atferdsdata i sanntid. Når mottakeren gjør en handling, starter et dynamisk dialogløp som baserer seg på videre handlinger og demografi.

“Marketing automation er en smart måte å øke et engasjement på, fordi du kan følge opp mottakeren med mer målrettet og segmentert innhold basert på en handling de selv gjør – helt automatisert.”
– Kari Winnæss, fagansvarlig for marketing automation

Innen marketing automation kan vi hjelpe deg med:

  • Sortere ideer og identifisere hvilke kontaktpunkter og triggere som kan utløse automatiseringen.
  • Velge riktig verktøy
  • Sette tydelige mål
  • Strategi og innhold i kommunikasjonen
  • Teknisk oppsett og implementering
  • Testing
  • Rapportering og optimalisering

Hvordan vi jobber:

  1. Vi kartlegger hvordan kundereisen er og oppleves i dag, og hvordan oppfølgingen skjer etter ulike konverteringer. Er det noe som gjøres manuelt som kan automatiseres?
  2. Sammen identifiserer vi ulike triggerpunkter som kan være starten på MA-løpet.
  3. Vi definerer målgruppene og diskuterer hvilken data vi trenger for å personalisere og spisse budskapet.
  4. Vi skisserer og tegner opp MA-løp i flytskjema, setter KPI-er for de ulike løpene til målgruppene og implementerer i riktig verktøy. Deretter evaluerer vi og justerer etter hvert som vi får data å jobbe med.

Skal vi ta en hyggelig prat om hva vi kan gjøre for deg med marketing automation?

Ja, gjerne