Vi hjelper deg med

Markedsplan og redaksjonsplan

Personer jobber på markedsplan

Markedsplan og redaksjonsplan

En av våre største styrker er kombinasjonen av strategisk og operativ markedsføring både mot markeder innen B2B og B2C. Nettopp derfor er vi så gode på å utvikle markedsplaner og redaksjonsplaner som faktisk fungerer.

Forfatter Peter F. Drucker er kjent for sine sitater, og treffende nok sier han: «Målet med markedsføring er å kjenne og forstå kunden såpass godt, at produktet eller tjenesten man tilbyr selger seg selv». Det handler om god markedsforståelse og en evne til å omsette strategi til operativ handling.

Forestill deg at du har utviklet et produkt eller en tjeneste som du mener er helt unikt og nyttig. Hvordan skal du klare å bli synlig og kjent i målgruppen din, og hvordan skal du skille deg ut? Konkurransen er stor og nåløyet trangt, og du har ikke mange sjansene til å plassere merkevaren din riktig. Trenger du en til å holde deg i hånda? Heldigvis er dette et av våre ekspertområder.

“Uten en god plan er det lett å tråkke feil. Vi jobber best med markedsføring når vi kan bruke innsikt og klare målsettinger til å lage en gjennomført og effektiv markedsplan.»
– Ellen Bergene-Engen, Markedssjef

Innen markeds- og redaksjonsplaner kan vi hjelpe deg med:

  • Utarbeide en operativ markedsplan med kanalvalg
  • Utarbeide en konkret aktivitetsplan med mål for hver aktivitet
  • Sette opp markedsbudsjett med anbefalt mediespend i eksterne medier
  • Lage redaksjonsplan og publiseringsplan for innhold i ulike kanaler
  • Lage plan for måling og optimalisering av aktiviteter

Sånn jobber vi med markedsplan og redaksjonsplan:

  • Sammen definerer vi dine mål
  • Vi utarbeider en markedsplan basert på en markedsanalyse av marked, kunder, konkurrenter og medarbeidere
  • Vi hjelper deg med å sette opp et markedsbudsjett med utgangspunkt i mål, målgruppe og virkemidler
  • Vi hjelper deg med å lage en aktivitets- og redaksjonsplan for innhold som skal publiseres, når det skal ut, og i hvilke kanaler det skal være synlig. På denne måten får du full oversikt, og mulighet til å ligge i forkant med godt og relevant innhold til din målgruppe.

Vil du vite mer om hva våre markedssjefer kan gjøre for deg?

Ta kontakt for en uforpliktende prat