Kundecase | Marketing for Hire | Fredensbord Fritid

Vi jobbet med å markedsføre destinasjonsutvikling og fritidseiendom i særklasse

Som følge av pandemien fikk destinasjon- og fritidsboligutvikleren Fredensborg Fritid en kraftig økning i etterspørsel. Det ble derfor igangsatt utvikling av flere prosjekter på fem store destinasjoner: Kragerø, Geilo, Turufjell, Norefjell og Tyin-Filefjell. Prosjektene utløste behovet for ekstra kapasitet og kompetanse innen markedsføring.

Utenfor hytte fra Fredensborg Fritid

Utfordringer hos Fredensborg Fritid:

De siste årene har Fredensborg Fritid åpnet for utvikling av 2000 hytter på Turufjell og inngått en avtale om å utvikle 49.000 mål på Tyin-Filefjell. Med et markedsteam på tre ansatte, et behov for ny nettside og en økende portefølje av prosjekter trengte de ekstra kapasitet og kompetanse. Løsningen ble å få på plass en prosjektleder og en innholdsprodusent fra oss i april 2022

Fredensborg Fritid har et genuint engasjementet og eierskapet til selve destinasjonsutviklingen. Å kommunisere dette på lik linje med salg av hytteprosjekter var en inspirerende utfordring vi hadde stor glede av å få jobbe med.

Helene Lambrecht i Markedssjefene

Markedssjefene har hjulpet Fredensborg Fritid med:

Kunden ønsket å dekke et behov for prosjektledelse og innholdsproduksjon. Det ble derfor naturlig å sette på to konsulenter som samarbeidet tett for å løse oppgavene. Innledningsvis ble det utviklet en markedsplan for arbeidet fremover, samtidig som det var viktig å komme raskt i gang med operative oppgaver.

Innholdsprodusenten hadde hovedansvar for innholdet i sosiale medier, nettsider og nyhetsbrev. Målet var å sikre og engasjere eksisterende leads, og samtidig sikre nye. Prosjektlederen fra Markedssjefene hadde ansvar for nettsideprosjektet og samarbeidet mellom utviklerne, byrå og designere. Sammen sikret konsulentene at nettsiden ble utviklet i tråd med forretningsstrategien og tilhørende målsettinger.

En kompleks, innovativ og fremoverlent kunde som gir masse ansvar. Det har vært både gøy og utfordrende å utvikle en samlet strategi og et salgsfremmende budskap til ulike målgrupper og destinasjoner.

Sara Derrick i Markedssjefene

Inne i hytte fra Fredensborg Fritid

Den nye nettsiden har hatt en sentral rolle i oppdraget. Prosjektleder og innholdsprodusent har samarbeidet med utviklere i Plyo og markedsteamet i Fredensborg Fritid for å sikre at nettsiden reflekterer posisjonen merkevaren ønsker å ta i markedet – en eksklusiv tilbyder av destinasjonsutvikling og fritidsboliger. Markedssjefene har også levert markeds- og innholdsplan for samtlige destinasjoner i sosiale medier, som igjen skal lede trafikk til nettsiden. 

I sommermånedene av oppdraget stod sommerdestinasjonen Kragerø i fokus. Innholdsprodusenten utviklet en markeds- og innholdsplan for denne destinasjonen for å sikre synlighet og kjennskap til prosjektene. Planene la et godt grunnlag for det fremtidige arbeidet til salgs- og markedskonsulenten som ble ansatt på sensommeren. Onboardingen av den nye ressursen hjalp også innholdsprodusenten til med slik at det ble en god overføring av kompetanse da vi var ferdig med oppdraget vårt.

Fredensborg Fritid er en av Norges ledende destinasjons- og fritidsboligutviklere. Med store ambisjoner er målet å utvikle fantastiske fritidsopplevelser på lag med lokalsamfunnene de opererer i. Selskapet har industriell og finansiell kompetanse fra Fredensborg, kombinert med lokal forankring og aktivt eierskap på sentrale virksomheter på destinasjonene; Kragerø, Geilo, Turufjell (Flå), Norefjell og Tyin Filefjell. Fredensborg Fritid er en aktiv og verdibasert utvikler med lang tidshorisont og sterk, lokal forankring. 

Gå til fredensborgfritid.no

Markedssjefene var vårt første møte med innleie av konsulenter innen markedsføring, og det blir neppe siste gang. I en hektisk hverdag var det veldig behagelig å komme raskt i gang med strategi og operative oppgaver etter en kort intro. Konsulentene var faglig dyktige og ble raskt en del av teamet.

Karianne Timraz, markedssjef i Fredensbord Fritid

Karianne Timraz, markedssjef i Fredensborg Fritid

Ønsker du å ta en hyggelig prat om hvordan vi kan hjelpe deg?

Ja, gjerne