Vi satser på tekst med fokus på godt innhold

Hils på Elin, vår nye tekstforfatter og PR-ansvarlig

Endelig har vi ansatt vår egen dedikerte tekstforfatter og PR-ansvarlig! Elin Scott kommer fra mediebransjen, der hun har jobbet som journalist i Egmont i ni år. Nå gleder hun seg til å skape og spre godt og variert innhold for kundene våre. Bli bedre kjent med henne her!

Hva brenner du for?

Kommunikasjon i form av tekst og bilder. Godt innhold, rett og slett. Men hva er godt innhold? Det kommer jo mye an på mottakeren, men for meg som avsender handler det om å få frem de gode historiene på en måte som treffer leseren. Og det handler mye om inspirasjon. Jeg liker å bli inspirert, og jeg prøver å inspirere. Bilder skal vekke følelser, interesse og nysgjerrighet, og tekster skal gi en opplevelse, være nyttig, opplysende eller bare ren kos.

Hverdagen for de fleste er hektisk, og vi kjemper om folks tid og oppmerksomhet. Da er det viktig å gjøre seg synlig. Jeg tror nøkkelen ligger i god kommunikasjon og faglig tyngde, og her kan markedsførere briljere.

Hvorfor vil du jobbe hos Markedssjefene?

Selve konseptet til Markedssjefene er genialt, spør du meg. Her er det samlet en gjeng drivende dyktige folk med ulik kompetanse og ekspertise som kan tilby kundene alt de måtte trenge innen markedsføring. Fagområdene de dekker er utrolig aktuelle i dag, og det vil de fortsette å være i lang, lang tid. Her oser det av både kompetanse og hjerterom, for et mer inkluderende miljø skal du lete lenge etter. Og når den dyktige gjengen også har godt humør, god humor og evnen til å komme under huden på kundene sine – ja, da har de funnet gullbilletten til sin suksessfaktor. Og den reisen gleder jeg meg til å være med på!

Hva er hovedkompetansen din?

Jeg er utdannet interiørdesigner med master i produktdesign, men jeg har jobbet som journalist de siste ni årene. Jeg kan vel si at designeren i meg trekkes mot det estetiske, konseptuelle prosesser og merkevarebygging. Journalisten i meg elsker å grave etter informasjon og leke seg med ord. I Egmont jobbet jeg med research, skrev artikler i alle former og fasonger, redigerte tekster og jobbet med både SEO og sosiale medier, hovedsakelig Instagram. Sosiale medier har åpnet opp for kreative kommunikasjonsformer, og det er bare å se rundt seg på bussen for å skjønne at det er en viktig kanal i dag. Alle sitter med nesen i telefonen.

SoMe gjør det både enklere og vanskeligere å være markedsfører i 2019. Man når ut til enda flere via ulike kanaler på en rask og effektiv måte, samtidig kjemper man mot enda flere via de samme kanalene. Derfor blir det avgjørende å kommunisere kundens stemme og budskap på en tydelig, unik og overbevisende måte.

Når du ikke er markedsfører, hva driver du ellers med?

Jeg er hekta på sjokolade, matprogrammer og krim – i den rekkefølgen. Så kveldene mine går ofte til MasterChef og Netflix. Heldigvis er jeg veldig glad i å trene, så da gjør det ikke så mye at sjokoladen også finner veien til sofaen. Ellers elsker jeg å lese, og jeg er en av de som fortsatt sverger til trykte medier og bøker. Ingen Kindle her i gården! Litt reising blir det også, aller helst til sydlige strøk. God mat, kald vin og varm sol = lykke.

Vil vite mer om Elin og hva hun kan hjelpe deg med? Ta kontakt for en hyggelig prat!

 

 

 

 

 

 

 

 

Elin Scott
elin.scott@markedssjefene.no
Tlf. +47 99 38 84 25

Følg meg på LinkedIn