Rett mann til rett tid

Benjamin portrett

Vi er en gjeng med ulik bakgrunn, livserfaring og kompetanse, så hvorfor ikke ansette en skuespiller som ny salgssjef? Vel, det hjelper selvsagt at han viser til solide salgsresultater, har erfaring med utvikling av salgsstrategier, har coachet team og har en stor interesse for teknologi. For å nevne noe.

– Salg er mer enn å sikre kunder

På papiret er Benjamin Blatch skuespiller, men det siste tiåret har han jobbet med salg og markedsføring mot SMB-markedet. Den solide salgserfaringen har han hentet fra telekombransjen. I tillegg til å jobbe operativt som selger har han også bidratt til å bygge opp flere salgsavdelinger, utviklet salgsstrategier, utformet salgsmetodikk, lært opp og coachet team.Nå som vi i Markedssjefene etablerer oss i flere deler av landet, er det helt åpenbart at vi også må rigge oss for vekst internt! For å få til det ble egenskaper som driv og engasjement viktig da vi skulle ansette vår nye salgssjef. At Benjamin har mengder av begge deler er vi helt trygge på:– Jeg brenner for kvalitet i salgsprosessene og for de gode kundeopplevelsene! For meg handler salg om så mye mer enn å sikre nye kunder, det handler om at kundene våre også blir gode ambassadører. Det sørger vi for gjennom å levere gode resultater og ved å bygge nære relasjoner, sier han.

Selvutnevnt forenklingsminister

Benjamin har hatt flere roller som prosjektleder, og kan litt om det meste; fra inbound marketing til innholdsproduksjon og grafisk utforming av materiell og annonser. Som prosjektleder har han også bidratt til å sikre gode prosesser og smidige samarbeid på tvers av ulike avdelinger. Én av hjertesakene har vært å rive siloene, og heller bygge broer mellom salg og marked.Samarbeid på tvers av digitale plattformer og en økning i tverrfaglige prosjekter hos kundene våre, er midt i blinken for Benjamin, og han vil være en veldig nyttig ressurs. Spesielt i en tid hvor flere enkeltindivider, og også hele avdelinger, jobber fra hvert sitt hjemmekontor.

Selv sier han at han brenner litt ekstra for god kundekommunikasjon og han har utnevnt seg selv til “forenklingsminister”. Det passer oss veldig bra!

– En deilig kombinasjon av utfordringer og muligheter

Benjamin er en type som hele tiden leter etter nye måter å utvikle seg på, og gjerne gjennom å lære noe nytt. Han har lenge hatt lyst til å dypdykke ned i markedsføringsfaget, og ifølge ham selv, har han vel egentlig bare ventet på den perfekte muligheten… Heldigvis for oss!

– Et så faglig tungt og kreativt miljø kunne jeg tidligere bare drømme om! Kulturen i Markedssjefene bærer også preg av at alle jobber utrettelig med et ønske om å hjelpe og spille hverandre gode. Her ligger det derfor til rette for en deilig kombinasjon av utfordringer og muligheter.

Rett mann til rett tid

I en tid hvor markedskompetansen øker på tvers av bransjer mener vi det er viktigere enn noen gang å ivareta kundene våre på en god måte. Benjamins bakgrunn gir oss enda flere fordeler når vi sparrer med kundene våre, og når vi som selskap skal videreutvikle vårt eget tjenestespekter.Velkommen til oss, Benjamin – scenen er din!

Gratis mal for markedsplan