Markedssjefene inntar Bergen

Aud Irene og Trine

Aud Irene Vindenes (t.v.) gleder seg til å få Markedssjefene til hjembyen sin og sammen med Trine Romskoug (t.h.) ser de fram til mange gode møter med fremtidige kunder, samarbeidspartnere og ansatte.

Endelig, etter syv år tar vi steget ut av Oslo-gryta og etablerer en ny avdeling i en ny by. Og det er ikke til et hvilket som helst sted vi foretar den første reisen, det er nemlig til Bergen!

Av Trine Romskoug
Forventet lesetid: 3 minutter

Bergen. Vestlandets hovedstad, som er kjent for de syv fjell, regnværsdager, sin særegne dialekt og stolte innbyggere. Som har et rikt næringsliv med 5.093 selskaper, hvorav 97 % defineres som SMB – midt i vår målgruppe.Lenge har vi snakket om og blitt oppfordret til å utvide til andre byer. Med så mange selskaper i Oslo-regionen som trenger å leie inn en markedsavdeling, hvorfor skal det ikke være et stort behov også i andre norske byer?Og nå har vi endelig fattet mot. Det er flere grunner til at valget falt på Bergen som første by ut. Vi ser blant annet mange spennende potensielle kunder og samarbeidspartnere i regionen. I tillegg har vi en vaskeekte bergenser i stallen som synes det er på høy tid å ta «gullet med hem»!

Les også: Slik fungerer et samarbeid med Markedssjefene

Kanskje synes du det litt rart at vi gjør dette midt i en pandemi? Vel, tanken har slått oss. Men vi prøver å se forbi pandemien, og registrerer at næringslivet er i endring. Behovet for fleksible løsninger og spisskompetanse er viktigere enn noen gang – det betyr at behovet for aktører som oss bare vil bli større. Allerede nå erfarer vi at selskaper som har mistet gode markedsfolk det siste halvåret, velger marketing for hire i stedet for å ansette nye. I usikre tider ønsker de å leie inn kompetanse, heller enn å ansette.I Bergen finnes det 51 byråer i nærliggende bransjer til oss, men i våre øyne ingen som er rendyrket på marketing for hire. Det betyr at over 5.000 selskaper blir snytt for muligheten til å leie inn en komplett og kompetent markedsavdeling til å hjelpe seg med å fremstå profesjonelt, få høyere markedsandel eller skaffe flere kvalifiserte leads.

Vi skal være et godt alternativ for selskaper i Bergen og Vestland som ønsker profesjonell markedsføring uten å måtte ansette, og et godt supplement til de flinke byråene som allerede er der. Som i Oslo ønsker vi et godt samarbeid med mange ulike byråer, slik at vi sammen kan levere fantastiske resultater til kundene.

Les også: Hva skiller Marketing for hire fra et vikariat?

Så hva skjer nå? Nå flytter vi inn på Spaces Media City i Bergen, bretter opp ermene, rigger et solid apparat for å ta imot nye kunder og utfordringer, og tilknytter oss gode, lokale samarbeidspartnere. I tillegg søker vi etter de beste markedsførerne Bergen har å by på, og som har lyst til å være med å bygge opp Markedssjefene i sin egen by.

Vi er klare for dere Bergen! Er dere er klare for oss?

Vil du vite mer om marketing for hire, samarbeids- eller jobbmuligheter?

Slå på tråden til daglig leder i Bergen Trine Romskoug, 92 66 66 18 eller Send meg en e-post