Same shit, new wrapping

Markedssjefene har ny profil

Norsk merkevarehistorie er full av selskaper som skifter drakt og navn. Orkla byttet ut tannhjul med stjerne for å illustrere innovasjon, energi og glød. Euronics gikk motsatt vei, og kvittet seg med sin stjerne til fordel for en anonym fontlogo og navnet Elon. Statoil myknet i kantene med en rosa stjerne i 2009, og i 2017 slo de et slag for likeverd og norsk stolthet da de ble Equinor (stjerna var fortsatt med). Og Vy er vel ferdig snakka (takk for underholdningen).

Motivasjonen for å fornye profilen sin er ulik: Noen selges, kjøpes eller fusjoneres. Noen vil vise større muskler, oppfinnsomhet eller kreativitet. Og noen vil bare riste av seg åttitallet.

Vår tur til å skifte drakt

illustrasjon av markedsjefenes logoEtter seks år fornyer vi profilen vår. På den tiden har vi gått fra å være to gründere i en leid hybel på Nordstrand, til å bli 21 ansatte i et stort co-working kontor i Oslo sentrum. Vi har vokst både i bredden og i dybden, og leverer komplette markedsavdelinger, enkeltressurser og spisskompetanse på nesten alle områder innen markedsføring. Til daglig hjelper vi flere en 70 norske selskaper med markedsføring, og storkoser oss med det. Visjonen er dog fortsatt den samme som da vi startet: Vi vil hjelpe andre selskaper med å vokse i sine markeder.

Så hvorfor skifter vi drakt? For oss handler det særlig om tre ting:

  1. Vi har vokst ut av den gamle profilen som ble snekret på kjøkkenbordet da vi startet opp
  2. Vi har styrket kompetansen vår på alle områder, og den nye profilen gjenspeiler oss mye bedre. Den viser vår faglige styrke, entusiasme og at vi er uredde, og vi bærer den med stolthet.
  3. Vi synes vi fortjener en makeover etter 6 år med hardkjør!

Vi sniklanserte den nye profilen på nye nettsider i sommerferien, og de neste ukene vil den være på plass i alle kanaler. Vi gleder oss til å vise oss fra en ny side, og lover at du som kunde skal få akkurat samme kvalitet og personlige oppfølging som før.

Med andre ord: Same shit – new wrapping :)

Les om hvordan du skiller merkevaren din fra mengden