Leie av salgssjef: hva koster det egentlig?

lei en salgssjef

Synes du datagrunnlaget fra kanalene dine er krevende å tolke og utnytte? Eller trenger du noen å sparre med når det gjelder samarbeidet mellom salg og marked? Kanskje trenger du en midlertidig erstatter i påvente av ansettelse?  Vi kan hjelpe deg.

Hvorfor leie en salgssjef?

Våre kunder har mange ulike grunner til å leie en salgssjef. Som ved faste ansettelser, varierer oppgavene ut fra selskapets størrelse og behov, inkludert både salgsstrategier, -metodikk, aktivitetsplaner og budsjett. Det er også naturlig at salgssjefen leder interne og eksterne salgsressurser og er ansvarlig for at aktivitetene gjennomføres på best mulig måte for å oppnå høy ROI. 

Les også: Flere kunder med effektiv leadsgenerering

Innleid salgssjef vs fast ansettelse

En av risikoene ved å ansette fast i hektiske perioder, er at man ikke har tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre opplæringen og onboardingen som kreves. Våre konsulenter er godt vant med effektive oppstarter og evner svært godt å sette seg inn i ukjente problemstillinger. 

Faste ansettelser innebærer også kostnader knyttet til lønn, provisjon- og bonusordninger, sosiale kostnader, utstyr og risiko for feilansettelse. Hos oss har du alle utgiftene bakt inn i totalkostnaden. Du unngår risikoen og får en ansatt med et sterkt kompetansemiljø i ryggen, uten å betale ekstrakostnaden.

Salgssjefens ansvarsområder

Rapportering og optimalisering er også en del av salgssjefens hverdag. Leier du en salgssjef får du en strategisk rådgiver som støtter og utvikler salgsressurser og prosesser. Typiske ansvarsområder kan være:

  • Salgsstrategi

  • Salgsmetodikk

  • Leadsgenerering og -håndtering

  • Aktivitetsplaner

  • Budsjett

  • Analyse og rapportering

  • Kontakt med partnere

  • CRM

Maksimer budsjettet

Ved å leie inn en salgssjef som er tilknyttet et fagmiljø innen både salg og marked, får du kompetanse som strekker seg lenger enn til rene salgsoppgaver. Våre konsulenter analyserer hele kundereisen fra leadsgenerering til retention. Vi sørger for at salg- og markedsavdelingen jobber mot samme mål, og at både salgs- og markedsbudsjett får maksimalt utbytte. 

Les også:  Slik får du salg og marked til å jobbe sammen

Dynamisk avtaleform

Flere av våre kunder starter med løpende avtaler før de bestemmer seg. Avtalen er dynamisk og skalerbar, og kan justeres underveis etter behov. Dersom du kan sette opp en liste over de viktigste ansvarsområdene, samt behov for eventuell spisskompetanse, kan vi sette opp et løsningsforslag til deg.

Her kan du kontakte oss for å få tilsendt et tilbud.

 

New call-to-action